| Topic | Name | Description |
|---|---|---|
| 07.09.2025 Откриване на учебната година | 1. Тържествено откриване на първият учебен ден. Слово на директора. 3. Раздаване и разглеждане на учебниците. Запознаване със съучениците и учителката. 4. Кой е Васил Априлов и защо нашето училище носи неговото има? 5. Устен разказ на тема "Аз и моето семейство". Коя е моята любима приказка, филм или игра и защо? Децата разказват. 6. Рисунка на тема "Аз и моето семейство". Писане на части от букви. Разказ по картина. Описание на момиче-игра |
|
На 6 септември Пловдив отбелязва не само 140 години от Съединението на България, но и своя официален празник. Причината е историческа – именно тук, през 1885 г., в сградата на днешния Регионален исторически музей – Зала „Съединение“, е обявено присъединяването на Източна Румелия към Княжество България. Затова Пловдив е символът на това събитие и традиционно се превръща в център на националните чествания. На 6 септември 1885 г. се осъществява Съединението на Княжество България с Източна Румелия, регион, който след Берлинския договор от 1878 г. остава под формален контрол на Османската империя, но с автономно управление. Това обединение е постигнато чрез смела и добре организирана акция, подкрепена от български офицери и граждани, сред които водеща роля играе Петко Войвода и военният комитет, ръководен от капитан Александър I Батенберг. 6 септември е повече от историческа дата – той е символ на стремежа към единство, самочувствие и национална гордост. Този празник напомня на поколенията за силата на общото дело и значението на обединението на хората около общи цели. Днес Денят на Съединението служи като вдъхновение за национално единство, диалог и солидарност. Той ни напомня, че независимо от трудностите, България може да се обедини и да преодолее предизвикателствата заедно. 6 септември е символ на българската идентичност, смелост и национална гордост. Денят на Съединението остава важен урок за поколенията – че единството и решителността могат да преодолеят всякакви препятствия и да оформят бъдещето на нацията. Васил Априлов. Роден е на 21 юли 1789 година в Габрово. Градът е известен с предприемчивостта и икономическа съобразителност на своите жители, което спомага за превръщането му в търговски център. С търговия се занимават и двамата братя на Васил.
Школата е обща – и открай света да дойдат, нека се учат“. С това послание на Васил Априлов първото българско светско взаимно училище отваря широко своите врати за всички жадни за знания младежи. На 2 януари 1835 година Априловска гимназия, наричана тогава просто „Габровското училище“, е открита тържествено от Неофит Рилски. Палаузов и Априлов осигуряват и средствата, нужни за функционирането на училището, обещавайки да внасят по 2000 гроша годишно до края на животите си. Все пак техните усилия не биха били достатъчни без помощта на още много други будни габровци и българи, сред които не трябва да пропускаме братя Мустакови. |
||
| 14.09.2025 Звук и буква "А" и "М" | ||
| 21.09.2025 Звук и Буква "И" и "Н" | ||
1. Какво е сричка? Сричка се нарича част на думата, която съдържа един гласен звук и се изговаря с един тласък на издишната въздушна струя. Ако думата съдържа един гласен звук, тя ще представлява една сричка. дом, стол, мост, грозд, лед, кол, вол, лъв, вълк Ако думата не съдържа гласен звук, тя не представлява сричка. в (предлог), с (предлог) В състава на сричката може да влиза:
у-чи-тел-ство, я-бъл-ка, о-ко, у-хо 2. Какво е дума? Обособена единица на човешката реч, която представя съчетание от звукове , свързана с определено значение. |
||
1. Разговаряме за сезона Есен 2. Чета на децата приказката на Елин Пелин "Листата". Кои са героите в приказката?липата и нейните листа За кое дърво разказва писателят?- липа. Какви други дървета знаете?-бук, дъб, бреза, върба и плодни дървета-ябълка, круша, слива 3. Разкажете по кои признаци разбираме, че е дошла есента: Листата на дърветата си променят цвета, стават жълти, червени, кафяви. Листата на дърветата започват да падат. Водата в реките и потоците, става студена. Духа силен студен вятър. През есента берем ябълки, круши и орехи. Сутрин пада слана(слана-заледена роса) Можем да я видим по тревата. Сланата е водната пара от въздуха, който допира изстудената земна повърхност, и образува ледени кристали. Сланата е вредна за растенията. 4. Децата рисуват картина на тема "Есен" |
||
| 28.09.2025 Преговор А, М, И, Н | ||
1. На стр.. 22 и 23 от Буквара - Четене на текстовете и разказ по картината на стр.23. 2. Образуване на думи със зададени срички 3. Писане и упражнения в Тетр.2 |
||
| 05.10.2025 Звук и букви "Е" и "Л" | ||
1. Диктовка. Пишат на дъската. "Нина има мама. Мими има Нина. Ани има Мина." В тетрадката диктувам :Ани има Ина. Главна буква в началото на всяко изречение. Имената на хората се пишат с главна буква. 2. Игра "Загради буквата, която чуеш". На дъската са написани буквите: А, м, И, н, Н, а, М, и. Писане на дъската думи с тези букви.: има , Нина, Ани, мама, Мими и др. 3. Звук и буква "Е". Откриваме думи в картината от Буквара на стр.26, които съдържат звука "Е" Четене на думи и срички от Буквара на стр.26. В трите думи намираме мястото на звук "Е". Какво е сричка? Сричка се нарича част на думата, която съдържа един гласен звук и се изговаря с един тласък на издишната въздушна струя. Ако думата съдържа един гласен звук, тя ще представлява една сричка. дом, стол, мост, грозд, лед, кол, вол, лъв, вълк Ако думата не съдържа гласен звук, тя не представлява сричка. в (предлог), с (предлог) В състава на сричката може да влиза:
у-чи-тел-ство, я-бъл-ка, о-ко, у-хо Определяне на броя срички в думите: имена-3 срички, Ема-2 срички. Всяка дума се състои от една или повече срички. Най-малкият произносителен звуков комплекс от думата, който се състои от една гласна със или без съгласни. Пишем буква "Е" в Тетрадка2 по писане на стр.14 Разказ по картина на стр.26- нова дума "мравуняк". Разказ по картина на стр.27. Четене на текста |
||
В часа 1. Правихме диктовка : Ема има лале. Мими и Ели имаме мама. 2. Образувахме думи от зададени срички - ми, ла , ни , ма- мини, мила, лами, мамини. Обяснихме значението на всяка от тези думи и съставиха устно изречения с тях. 3. Намиране на думи започващи с "Л"-лист, линия, лале, луна. Четене на срички. Четене на текста от читанката на стр.28/29, разказ по картината на стр.29 "Разходка в парка" -нови думи да научат : водна лилия, папур, иглика, роза, лале. Отговаряха на въпроса кой как се казва от текста "Мила и Ели". 4. Какви риби познавате? пъстърва, сьомга, акула, сом, щука, кит и др. Къде живеят? - в сладка вода-реки и езера и в солена вода- морета и океани
|
||
| 12.10.2025 Преговор - А,М,И,Н,Е,Л | 1. Зпочнахме с намиране на изучените букви в Таблица с азбуката и назоваване на думи със съответната буква. 2. Диктовка: Ема има Лили. Лили има лале. Мими и Ели имаме мама. 3. Образувахме думи от зададени срички - ми, ла , ни , ма- мини, мила, лами, мамини. Обяснихме значението на всяка от тези думи и съставиха устно изречения с тях. 4. Четене на текста от читанката на стр.27/29/30, разказ по картината на стр.29. -нови думи да научат : водна лилия, папур, иглика, роза, лале. Отговаряха на въпроса кой как се казва от текста "Мила и Ели". 5. Тетр.2 по писане на стр.10 - Имената на хора започват с главна буква-писане на имена на стр.10. На стр.18 - намиране на думи в таблица и подреждане на думите отстрани на таблицата в изречение по цвят-Ина е мила. |
|
Буквара на стр.6 разгледахме картинките и децата разказаха по всяка картинка част от приказката, като отговориха на въппросите : Къде отива Червената шапчица? Какво носи в кошницата?, Кого среща в гората?, Какво се случва в къщата на баба й? ,Разделихме приказката Червената шапчица на части. Подредиха частите. Накрая разказаха приказката отначало докрай. Рисуваха по избор част от приказката. |
||
Илюстрация към приказката "Червената шапчица" |
||
| 19.10.2025 Звук и Буква "О" и "Р". | 1. Отваряме буквара на стр.32. Днес ще се запознаем с буква "О". Вие вече я познавате от английската азбука. Избройте ми думи с буква "О", като гледате картинките в учебника-орех, охлюв, обръч, орел, огън. Попълнете "О" в думите орех, лимон и дърво. Да прочетем сричките в зеления правоъгълник. Като гледате картината отдолу разкажете какво виждате на нея. Какво е това?-цирк. Кой е на арената и какво прави? Конят танцува като се изправя на задните си крака. Тюленът върти обръчи. Палячото/клоунът кара мотор. Котката/тигърът прескача през огнен обръч. Децата от публиката и се смеят, ръкопляскат и се забавляват. А сега да разгледаме схемите на думите, които трябва да свържем със съответната картинка. Да прочетем текста . Нови думи: цирк, обръч, тюлен, арена, публика 2. Отворете Тетрадката по писане2 на стр.20 и упражнете писането на буква "О", запишете сричките и думите по-долу. На стр.21 упражнете писането на главна буква "О" |
|
1. В Буквара на стр.34 разгледайте картините и избройте думи с буква "Р" в тях. Изговорете скороговорката "Рачо реже прясна риба". Прочитат децата сричките в зеления правоъгълник и думите и обясняваме тяхното значение. Съставят устно изречения с думите : орел, орле, рамо, рана, трактор, оре. Разказват по картината "На море". Прочитаме текста отдолу. Разказ по картина на стр.35 " В планината" . Верижно четене на текста . Отговарят на въпроси: Къде е Марина?, Какво намери Миро? Отбелязваме отговорите в учебника. Обяснявам, че Рила е име на планина в България. Кои други планини знаем в България-Пирин планина, Стара планина, Родопа планина и др. Обяснявам значението на думата "ела/ели"и децата я свързват с картинката на стр.35 долу. Обяснявам, че думата "Ела" може да е и име на дете и тогава се пише с главна буква. Нови думи: орел, орле, рамо, рана, трактор, оре, Рила планина, ели, орли, раница. 2. В тетрадката да упражним писането на буква "Р". |
||
| 26.10.2025 Звук и буква "У" и "Ъ". 1ви ноември Ден на народните будители | 1. Кои хора наричаме "Народни будители"? Познавате ли някои от тях?-Кирил и Методи са създателите на българската азбука, Васил Априлов е създателят на първото българско училище, Васил Левски- революционер. Първи ноември е ден за отдаване на почит към паметта на големите българи и техните дела. 2. Изработване на картичка за 1ви ноември Денят на народните будители |
|
Да разгледаме картинките на стр.36 в Буквара. Най-горе има една буква, коя е тя, някой разпознава ли я? Тя прилича на една от английските букви по изписване, но звучи по различен начин- това е Буква "У" и звук "У". Кажете ми думи в които присъства звукът "У" - ухо, муха, чук, ум, умен, Румен. Къде се намира звукът "У" в тези думи- в началото, в средата или в края? ухо-в началото, муха в средата и т.н.От колко срички се състои всяка от тях?-ухо-2 срички, муха 2 срички, чук -1 сричка.Да прочетем сричките в зеления правоъгълник. Разгледайте рисунката и ми кажете къде са децата?-в училище С кой звук започва думата?-У. Как се наричат децата , които ходят на училище?-Ученици, Кой им преподава?- Учителка. Всички тези думи започват със звука"У". Да прочетем текста под картината и да решим задачата на дъската. Прочетете думите отдолу и ги свържете със съответната картина. Как се променя пдумата "умен" според това за кого се отнася? Да прочетем в зеления правоъгълник, как се променя думата "умора", когато я прилагаме към различни хора на стр.37 - за мъж-уморен, за жена - уморена, за дете-уморено. Да разгледаме картината на стр.37. Колко деца има тама?, какво правят?-говорят по телефона, играят на компютъра и др. Прочетете текста под картината и отбележете вярното твърдение отдолу. Как ще изписваме Буква "У"? - показвам на дъската изписването на малка и голяма буква "У". Отворете Тетр. по писане2 на стр.24 и запишете малката буква "у" и на стр.25 и запишете голямата буква "У". А сега да упражним свързано писане-ум,-ун,-ул, -уми, -ну, -лу, -умен, -нула. Да подредим думите в изречение най-долу на стр.24 |
||
1. На стр.40 в Буквара горе е изписана една буква и това е буквата "Ъ". Като разгледате картинките най-горе, кои са думите в които чуваме звука "Ъ" и къде стои буквата "Ъ" в квадратчетата отдолу?-кърпа, чадър, пръст. Колко са сричките във всяка дума? Думите започващи с "Ъ" са много малко. Една от тях е "ъгъл". Покажете ми ъгъл-ъгъл на чин, на тетрадка, на стая. В един четириъгълник колко ъгъла има?-четири. Чертая квадрат и правоъгълник на дъската. Каква е приликата между квадрата и правоъгълника? Прочетете сричките . Разкажете какво виждате на картината?-Вали дъжд и слънце грее.(Можете да използвате думата Ръми ситен дъждец .) Момчето се катери по дървото с чадър в ръка. Отдолу го гледа петелът (кокошката отговарят децата). Каква е разликата между петел и кокошка?Как се наричат малките на кокошката?-пилета. Да прочетем текста отдолу. А сега да свържем всяка картинка със съответната дума. 2. Да видим как се пише буква "Ъ". Аз изписвам малка и голяма буква"Ъ" на дъската. Децата излизат и я пишат на дъската. Пишат думата "ръми". Отваряме тетрадката по писане2 на стр.28. Упражнете писането на буквата и свързването й с другите букви.Да оцветим буквичките най-отдолу и да видим, коя е птицата.-гълъб. 3. Нови думи: ръми, петел, ъгъл, четириъгълник, мърморя, лъв, чадър, дъга, Пила планина, връх Руен |
||
1. Тетрадка по писане2 на стр.24,25 Упражнение за писане на буквата "У" . Слято писане с другите изучени букви. 2. Тетрадка по писане2 на стр.28 и 29 Упражнение за писане на буквата "Ъ". Слято писане с другите изучени букви. |
||
Изгледайте видеото |
||
Изгледайте видеото |
||
| 02.11.2025 Звук и буква "Й" и "Я" | Започваме урока с преговор на буквите: Децата посочват буквите на табло и казват думи с тях. Продължаваме с диктовка: Марина е на Рила. Миро е на Рила. Румен е мърморан. Напомняме, че имената на хората и планините започват с главна буква. Днес ще се запознаем с буква "Й". Тя се изписва така "Й" и се изговаря " и-кратко". Имаме малка и голяма буква, които могат да се изписват печатно и ръкописно. Да ги разгледаме в Буквара на стр.42. Коя е печатна буква Й- покажете? Коя е ръкописна буква Й?-покажете на стр.43. Буквата може да е в началото, в средата или в края на думата. Разгледайте картинките и изговорете думите горе на стр.42-пейка, маймуна, лейка. Къде чувате Й и къде ще го поставим? Запишете го. Колко са буковите в тези думи?- маймуна(7), пейка(5), лейка(5). А колко са сричките? маймуна(3), пейка(2), лейка(2)Какъв е този човек горе до буквата Й?-йога. Да прочетем сричките отдолу-ей, лей, налей, а сега думите в розовия кръг -лай, рай, най, май- Какво означават те? Да разгледаме картината. Разкажете какво виждате: Майката и момичето са навън на двора. Те разговарят. Момичето е облечено в зелена пола на бели точки и жълта блузка. Държи лейка в ръка, с която полива цветята. Кучето подскача и лае. Майката е облечена със синя блуза, червена пола и жълта престилка на цветя.Какви са цветята в саксиите?-теменужки, рози, маргарити и др. Да прочетем текста отдолу.Децата четат. На стр.43 в зеления правоъгълник какво е нарисувано? Прочетете думите. Какво означава "РОЙ"?-много пчели на едно място-рой пчели, рой комари, рой мухи и т.н. Ако имаме много овце на едно място?-стадо овце, стадо коне, стадо крави. Ако имаме много птици? - ято гълъби, ято врабчета, ято лебеди. Да видим за какво си говорят Мила и Мони на стр.43-прочетете. Когато говорим за един предмет -пишем мой-с й накрая. Когато говорим за много предмети пишем мои с и накрая. Прочетете текста под картинката на момичето с маймунката и да отговорим на въпроса : Кой има маймуна? Как се казва момичето? А как се казва маймуната? Да упражним писането на ръкописна буква "Й" |
|
На стр.24 в Буквара да разгледаме горе буква "Я". Чуват се 2 звука-"иа", но се пише една буква "я".Като гледате картинката коя дума започва с буква Я - ябълка. Има ли дете в нашия клас , чието име започва с "Я"? - Яни. Като гледате колелото на стр44 с буква"Я" в средата, кои думи съдържат тази буква-палячо, ябълка, диня, ягода, паяк, кайсия. Да прочетем думите в зеления правоъгълник. Прочетете изреченията отдолу и ги свържете със съответната картинка за която се отнасят. На стр.45 има дуни в зеления правоъгълник - лилия е име на цвете и се пише с малка буква, но може да е име на момиче и се пише с голяма буква-Лилия. Разкажете какво виждате на картинката отдолу. Двете деца Ани и Яни разглеждат книга на земята. В книгата има ламя, замък и рицар. Да ламята прилича на дракон. Прочетете текста отдолу. Какво е "яма"?- дълбока дупка, трап. А сега да видим как се изписва буквата "Я". Запишете на дъската и в тетрадките-има яма, има ламя, леля има линия |
||
рой, стадо, ято, яма, ламя, лейка, йога,рапан, орел, бор, тюлен, обръч, палячо Децата да могат да съставят изречения с тях. |
||
| 09.11.2025 Преговор О,Р,У,Ъ,Й,Я | 1. Да прочетем със сричката "лу" на стр.38 в Буквара какви думи можем да образуваме? -луна, лула. Какво е луна, кога изгрява луната? Какво е лула? Да прочетем и другите думи. Какво означава оре? Прочетете двете изречения отдолу- Какво означава думата "румен"?дете със зачервени бузи. Може да означава също и име на момче. Свържете всяко изречение със схемата отсреща. Да разгледаме картинката отдолу. Какво виждате? Прочетете текста за да разберете какво пише момчето. Свържете отдолу думите с картинката за която се отнасят. 2. Отворете Тетрадката на стр.26 и напишете име на дете с буквата, която то държи. Имената на хората се пишат с главна буква. Отдолу съединете балончетете така, че да образувате дума-луна, море и др. На стр.27 в оранжевите правоъгълници има думи, които трябва да подредите така, че да образуват изречение-Мирела ли е? Как се казва знакът с който завършва изречението?-въпросителен знак Запишете изречението. А сега съставете изречение от думите в розовия правоъгълник и го запишете. Проследете лабиринта отдолу и запишете изреченията |
|
1. В Буквара на стр.46 долу да разгледаме картинката. Какво виждате? Кой сезон е?-зима. Кой месец е?-януари. Прочетете отдолу текста. Съставете изречение по картинката с момченцето-Момчето се е ударило. Къде се е ударило? на ръката има рана. Какво е правило? Представете си, че вие сте се ударили. Разкажете ми за инцидента. Например: Карах кънки и паднах. Ударих си единия крак и главата. Сега имам две рани. На стр.47 ще видим как можем да си образуваме нови думи и колко са важни буквите, защото ако само една буква сменим се образува нова дума- например "Лила" е име на момиче, ако сменим първото"Л" с "Р" ще получим "Рила"-име на планина в България. Прочетете думичките в зеления правоъгълник да видим как се променят. Прочетете за какво си говорят двете деца-верижно четене. Какво означава "ели", "мури"?-вид иглолистно дърво. Отдолу да отбележим какво има на Рила? -ели и мури. На кого Марияна е леля?-на Лилия и Мая 2. Отворете тетрадките на стр.34. Напишете срещу всяко дете дума с буквата, която държи! На стр.35 свържете думите в розовите правоъгълници така, че да образуват изречение. Запишете го . А сега прочетете думите в сините правоъгълници и запишете изречението. |
||
Какво означава датата , която записваме-18.11.2023г.?-първото число показва денят подред-18, второто число показва кой поред месец е, ноември е единадесетият поред месец. Кой месец сме сега?-ноември-11ти месец. Последното число 2023 показва коя е годината. Ако м.ноември е 11 месец, кой е десетият месец?-октомври. А кой е дванадесетия месец?-декември. Хайде да подредим месеците. Те са 12 на брой (пиша ги на дъската):1. януари, 2.февруари, 3. март, 4. април, 5. май, 6. юни, 7. юли, 8.август, 9.септембри, 10.октомври, 11 ноември, 12. декември. Кой месец започва с буквата "Я", която учихме днес?-януари. Кои месеци започват с буква "А"-април и август, а с буква "М"-март и май? Кои започват с буква "н", и кои с буква "о", а с "Ю"? В кой месец си роден? Какво е времето през този месец-дърветата, слънцето , топло или студено е, цветята, тревата какви са , има ли ги? Духа ли силен вятър, вали ли дъжд, сняг облачно или слънчево е? Кой сезон е ? Всеки 3 месеца са отделен сезон. Да ги групираме-работим на дъската. Колко сезона имаме?-4 -лято, есен, зима, пролет. Описват особеностите на всеки сезон и назовават месеците във всеки сезон. |
||
| 16.11.2025 Букви и звук "Т и Д" | ||
Вече знаем всички гласни и от тук нататък ще учим само букви на съгласните звукове. Днес научихме, че съгласните звукове се групират по двойки - един звучен и един беззвучен съгласен се сприятеляват. Звучните съгласни имат някакъв звук, някакъв глас когато ги произнасяме, а беззвучните имат само шум. Гласните звукове са тези, които имат само глас и никакъв шум. Темата на днешния урок бяха другарчетата д и т - д е звучен съгласен, а т - беззвучен. Те си приличат много по звучене. Ако махнем гласа от д, ще получим т, а ако добавим глас на т, ще получим д. Това се случва често когато говорим, напр. град - чуваме [грат], или отговор - чуваме [одговор]. Буквите на тези звукове приличат на тези, които използваме на английски, но не съвсем. Затова трябва да внимаваме. За да упражняваме разпознаването на буквите т и д, четохме срички, думи, изречения и текстчета. Упражнявахме се и в писането на буквите т и д. Направихме звуков анализ на думите тиква, метла, трион, дама, диня и дърво, като обърнахме внимание на кое място в думите са звуковете т и д, колко са сричките и колко - звуковете в думите, и се опитахме да напишем някои от тях на дъската - тези, на които знаем всички букви. |
||
Моделиране с пластелин на фигура |
||
| 23.11.2025 Буква и звук С и З | Днес научихме следващите две другарчета - беззвучния съгласен звук "с" и звучния "з". Буквата на беззвучния съгласен има съвсем същото съответствие в азбуката, която ползваме на английски, затова не е трудно да я пишем, но трябва да внимаваме като я четем - звучи като "s". Буквата "з" прилича на числото 3 и на обърната буква "е", трябва да внимаваме да не я пишем наопаки. Оградихме буквите "с" и "з" Звуковите модели днес включваха думите самолет, каска и кос за беззвучния "с" и зърна, знаме и роза за звучния "з". На повечето от тези думи знаем всичките букви, така че ги написахме на дъската. Както винаги, измисляхме думи, съдържащи звуковете, които изучаваме - самолет, стюардеса, писта, стълба, слънце; зима, пързалка, знамена, зайци, пързалям се. Четохме сричките, думите и текстовете, които стават все по-дълги . Обърнахме внимание как трябва да произнасяме числото 8 и как да пишем близкото по звучене име на река - Осъм, с главна буква "о" и различен гласен звук между "с" и "м" . Уточнихме също, че понякога само мястото на ударението е достатъчно да сменим, за да се получи друга дума - Зори (ударение на първата сричка) и зори (ударение на втората сричка) Отново образувахе съобщителни изречения по картинки Припомнихме си отново сезоните. Разбрахме, че понякога думите сменят малко значението си - есента не е направена от злато, но я наричаме златна заради красивите жълти листа на дърветата, които изглеждат като златни . Опитахме се сами да разберем защо наричаме някое дете "златно" - защото е добро, трудолюбиво, упорито и постига целите си. Упражнявахме се да пишем новите букви в учебната тетрадка. Открихме други думи, започващи със или съдържащи техните звукове - слон, сак, сърна, скиор, Струма ; заек, зелка, коза, зебра. Посочихме, че разбираме коя буква да пишем в края на думата като добавим гласен звук след нея и проверим какво се чува - ако чумаме "з" (както в ориза), ще напишем "з" и в думата, в която чуваме накрая "с" (чуваме [орис], но пишем ориз); ако чуваме "с", и двете думи ще напишем с буквата "с"(носа - нос). |
|
| 30.11.2025 Звук и буква К и Г | Игра - Имена на градове в Англия и България. Откриваме буквата "Г" в думите :гъба, дъга и гердан. Четем думите започващи със сричките: га, го, ге, гъ, гу , ги. Назоваваме думи съдържащи "Г" по картината в учебника и прочитаме разказа . Какъв звук издава мишлето?-гриз-гриз-гриз. Какво обича да гризе/яде?-книги/хартия, сирене, кашкавал. Диктовка :Генка е от село Гърмен. Гено е от село Гела. Галя е от град Грамада. Да заменим буквата "Г" с буквата"К" в думите гол-кол, гледка-клетка, гора-кора, гара-кара, горен-корен. Писане на малка и главна буква "Г" в Учебната тетрадка 2 |
|
колело, камион, лека кола (автомобил), трактор, комбайна, влак, самолет, лодка, платноходка, кораб, космически кораб, ракета |
||
Игра на имена на населени места с "К"-Котел, Кресна, Казанлък, Куклен Разказ по картини- Катя и Кирил имат куче и коте. Кученцето Кико си удари крачето. Заведоха го при ветеринарен лекар да го прегледа. Той превърза крачето на Кико. Катя, Кирил и кученцето се прибраха удома. Звуков модел на думите-куче, зелка и кокошка Кое насекомо е изобразено на картинката?-калинка. Калинката е насекомо и комарът е насекомо. Изброяват насекоми, показвам им табло с изображенията на: бръмбар, комар, калинка, скакалец, пеперуда, пчела , мравка, богомолка. Колко крака имат насекомите? А колко крака има рака? Да прочетем разказът "Калинка". Да научим малко повече за калинката. Да поиграем с калинката- прикачам и показвам файл: "Занимания с калинки". 1. Играем играта "Да поиграем с калинките чуй и изпълни"-брой до 5 стани и се завърти, направи смешна физиономия, подскочи 3 пъти на левия си крак, клекни 5 пъти и др. Всяко дете чете и дава указания на другите подред. 2. Прочитат разказа за Сиси и Лили червената и жълтата калинка и отговарят на въпросите под текста. 3. Как се раждат калинките?- яйца, ларва, какавида, калинка- нови знания А сега да се научим да изписваме ръкописно малка и главна буква "К"- работа в Учебната тетрадка 2
|
||
| 07.12.2025г. ПРЕГОВОР Д,Т,З,С | Преговор Д,Т,З,С- започнахме с разговор за подаръците получени за Куледа - всяко дете разказва и описва. 1. Писане на букви на дъската от децата под диктовка, голяма и малка буква З,з, С,с, Д, д, Т,т, Я,я, У,у 2. Писане на изречения на дъската и в тетрадка2 на стр.47: Аз ям зеле. Аз ям ананас. Сами следи сърна. Ало Лора ли е? 3. Четене от Буквара на стр.38 и 39 -О, Р, У преговор. Как пишем имената на хората?-с главна буква. В писмото на стр38 намерете имената на децата и ги подчертайте. 4. Продължихме с четене на стр.58,59 преговор С и З. Разказ по картина - В ресторанта. Игра поръчка на любимото ястие и напитка. Четене разказа за Заро и Зоро-козлето- Как се казва козлето 5. Четене от Буквара на стр.52и 53 ДиТ преговор-упражнение. Разказ по картина - Зимата и трите врабчета- на, над, до- оцветяване .Четене на стр.53 "Еленът"-отговор на въпросите под текста. |
