"Кой какво прави?"

Възприемане на стихотворението "Чужди случки" от Йордан Друмников

Бре, каква картина чудна!
Бре, каква загадка чудна!
Мравка тегли вагонетка.
Слонче кара моторетка.
Зайо стреля с ловна пушка.
Таралеж на клон се люшка.
Риба плува по небето.
Охлюв бяга през полето. 
Бре, каква картина чудна!
Бре, каква загадка трудна!


Децата проследяват илюстрациите в учебното помагало. С помощта на стихотворението се опитват да съставят изречения чрез нагледна опора. Целта е да разширят изреченията с три, четири или повече думи. 

Въвежда се понятието "диви животни".

-Какво прави мравката? 

-Мравката носи семка. 

Разширяване на изречението:

-Мравката носи голяма, черна семка. 

По този начин се работи и останалите илюстрации.