"На пазар"
Съставяне на изреченя по картини и обогатяване на речта чрез назоваване на есенни плодове и зеленчуци. Представяне на стихотворението "Колко прави".
Тодор Атанасов
-Тук има седем сливи,седем ябълки красиви,девет дюли, хем дебели,десет круши, все узрели. Гроздовете пет са тука,прибави и зеленчука ,дренки двайсет зачервени,ядки сто, но подсладени. Ха сега кажи ми, птичко,колко прави общо всичко?Дядо смее се на глас:-Помисли си - каза - харно. Е, добре - отвръщам аз, -
цяла кошница навярно.
Обясняване на непознати думи: харно
Децата се разделят на две групи:
Една, която се нарича Есенни зеленучици, а другата Есенни плодове.
Децата разпределят дидактични карти, на които са изобразени есенни плодове и зеленчуци. Целта е да се групират правилно.
След групирането започва проверка и назоваване на съотвения плод или зеленчук, който може да бъде един или повече от един. Целта е да децата да назоват и съгласуват правилно числително име със съществеително име, спазвайки граматичните норми.
Децата имат за задача да нарисуват любим есенен плод или зеленчук.