Какво научих за звуковете, думите и изреченията
1. Днес преговаряхме наученото за звуковете, думите и изреченията. Припомнихме си, че всеки език се състои от думи. Те означават нещо - всички разбираме какво е дърво, слънце, вървя, играя, добър, лош. Понякога думите звучат еднакво, но имат различно значение, например син като дете и син като цвят; роза като цвете и Роза като име. Образуваме думите от звукове. Звуковете са това, което чуваме когато говорим, а буквите са писмените знаци, с които отбелязваме звуковете. Звуковете изговаряме и чуваме, а буквите виждаме, четем и пишем. Подреждаме думите в изречения, за да общуваме. Изреченията се пишат с главна буква в началото. Ако съобщаваме нещо с изречението - съобщителни изречения, пишем точка в края му. Ако питаме с него - въпросителни изречения, пишем въпросителен знак в края му. Ако пък възклицаваме, изразяваме някакво чувство - възклицателни изречения, поставяме удивителен знак накрая.
2. Направихме диктовка : Вали сняг.Ежко трепери от студ. Измъчва го глад. Думи за упражнение: яж, ябълка, ям, яма, ничия, жаба, живея, живот.
3. В учебника по БЕ на стр.56/упр.1 и на стр.57/упр.2. В Тетрадка 1 на стр.60/упр.2 Преговорихме частите на речта
4. От Тетр.1 на стр.62 изпълнихме упр 1,2,3 и преговорихме тесни и широки гласни, звучни и беззвучни съгласни и правопис на гласни и съгласни
Използвани източници - учебник по български език, с. 56-57