Професии и инструменти
1. Какъв ще стана?-разговор с децата / табло с професии/ Лекар, учителка, войник, полицай, пилот на самолет,дърводелец, строител ,инженер,архитект, художник, шивач, обущар, готвач, пекар, сладкар, тракторист, компютърен специалист и др.
2. Когато съм в беда, на кого да позвъня? /табло/-пожарникарите пристигат с пожарна кола, полицаите пристигат с полицейска кола, лекарят пристига с линейка на бърза помощ.
3. С какви инструменти си служат? Лекар-стетоскоп и спринцовка, войник-пушка, дърводелец-трион и пила ,инженер- линия и калкулатор , архитект-пергел и триъгълпник, художникчетка и бои, шивач-игла и ножица, обущар-чук и лепило, готвач-тиган и тенджера, сладкар-тажи и миксер, тракторист-трактор, компютърен специалист-компютър и др.
4. Освен тези инструменти има и музикални инструменти. Какво правят хората с тях?-свирят /показваме ги на табло/ . Назовете ми някои от тях: пиано, китара, цигулка, гайда, тромпет, акордеон, арфа, брабан, маракаси, чело. Как се наричат хората, които свирят на тези инструменти? - китарист, пианист, тромпетист, акордеонист, барабанист, цигулар, гайдар идр. Имат общо название-музиканти.
Въвеждаме понятията: "Оркестър"-изпълнение на музикално произведение от няколко инструмента се нарича "камерен оркестър" , а от много инструменти -80 броя и повече- се нарича "голям оркестър". Оркестърът се ръководи от "диригент".
5. Завършваме урока с игра "Объркана приказка"от Уч. по Музика на стр.21-Добавете подходящи звуци на посочените места в приказката. Децата показват с движения и звуци. Например: птиците пееха/чуруликаха-чурулик, чурулик; пчелите жужаха-зззжжж ; горското поточе подскачаше/ бълбукаше-бълбук, бълбук; кучето лаеше- бау,бау; котката-мяукаше, мяу,мяу; мишката църкаше-цър,цър; жабата квакаше-квак,квак