Главна
Текущи оценки за 1-ви учебен срок
Текущи оценки за 2-ри учебен срок
1. Откриване на учебната година.
2. Зная от какво е изграден Българския език
3. От читанка
1. Тържествено откриване на първият учебен ден. Слово на директора. Внасяне на българското знаме .Посрещане на учениците с питка с мед и менче със здравец.
2. Разглеждане на класната стая, училището, и указания за безопасност.
3. Раздаване и разглеждане на учебниците. Запознаване със съучениците и учителката.
4. Кой е Васил Априлов и защо нашето училище носи неговото има?
5. Устен разказ на тема "Аз и моето семейстпво". Коя е моята любима приказка, филм или игра и защо? Децата разказват.
6. Рисунка на тема "Аз и моето семейство". Писане на части от букви.
Читанката "Високи сини планини" стр. 5
Учителят прочита стихотворението "Високи сини планини".
Верижно четене на стихотворението от учениците.
Учениците отговарят на въпросите:
От учебника по български език на страница 6 разгледахме урока за гласните и съгласните звукове.
Разгледахме гласните звукове които се делят на тесния широки както и съгласните звукове които се делят на звучни и беззвучни.
Учениците направиха упражнения като изписваха думи само с широки гласни или такива които съдържат и тесни и широки едновременно.
Изучавахме ударенията и как се променя значението при поставянето на различно ударение в еднакви думи.
Учениците направиха няколко изречения като поставиха ударение на сричките съставяха думи с тях и думите свързваха в изречения.
1. Разговаряме за сезона Есен
2. Чета на децата приказката на Елин Пелин "Листата". Кои са героите в приказката?липата и нейните листа За кое дърво разказва писателят?- липа. Какви други дървета знаете?-бук, дъб, бреза, върба и плодни дървета-ябълка, круша, слива
3. Разкажете по кои признаци разбираме, че е дошла есента: Листата на дърветата си променят цвета, стават жълти, червени, кафяви. Листата на дърветата започват да падат. Водата в реките и потоците, става студена. Духа силен студен вятър. През есента берем ябълки, круши и орехи. Сутрин пада слана(слана-заледена роса) Можем да я видим по тревата. Сланата е водната пара от въздуха, който допира изстудената земна повърхност, и образува ледени кристали. Сланата е вредна за растенията.
4. Децата рисуват картина на тема "Есен"
Мога да изговарям гласните звуци и да пиша правилно буквите им -стр.8
Изговаряхме гласните звукове.
Учениците използваха думи за проверка за да напишат правилната буква в думата.
Учителят прочита "Горски панаир" по Константин Константинов. Децата започват верижно четене като откриват правилната буква под листенцето. Записват думите в тетрадката.
Старият щърк - Читанка стр.6
Прочит на приказката от учителя с вЪпрос към децата кой е главния герой. Верижно четене-децата четат приказкара . Отговаряха на въпросите под текста.
По случай 116 години от независимостта на България гледахме прякото предаване на българската националната телевизия от Царевец във Велико Търново. Разговаряхме и показвах снимки на княз Фердинанд който се обявяването на Независимостта на България става цар, както и на мястото където обявена Независимостта на страната ни църквата „Св. 40 мъченици“ Свети 40 мъченици във Велико Търново.
Учениците отговаряха на въпросите:
Знаят ли какъв празник честваме на тази дата?
Къде е обявена независимостта на България?
Посещавали ли са Царевец и Велико Търново?
1. Работихме по четенето, преразказването и дадените задачи по творбите.
2. От Тетрадка номер 1, работихме на стр. 9
3. Правихме диктовка.
4.Мога да откривам корена на думата и да образувам сродни думи.
1. Кои хора наричаме "Народни будители"? Познавате ли някои от тях?-Кирил и Методи са създателите на българската азбука, Васил Априлов е създателят на първото българско училище, Васил Левски- революционер. Първи ноември е ден за отдаване на почит към паметта на големите българи и техните дела.
Решаване на кръстословица, чиято потъмена част образува думата будител.
Знаете ли какво означава думата будител?
Диалог за будителите- знаят ли кои са и какво са правили?
Прочит на урока Иван Вазов "Най-голямата награда" от Читанката за деня на народните будители стр. 20
Верижно четене
Учениците отговарят на въпросите към урока :
Коя е най-голяма награда за Иван Вазов? Как се чувстват старците и младежите докато четат произведенията на Иван Вазов?
Обяснsвам на учиниите, че ще изгледаме видео презентаи, направена от ученици като тях. Възлагам задачата докато гледат да се опитат да запомнят три имена на будители и какво те са направили за Родината.
Видео презентация на ученици
за народните будители
Разделям ученизите на три
групи от по трима. Раздавам по един лист на всяка група. Първо трябва да
попълнят по три имена на народен будител и с какво са известни. Следва размяна
на листовете. Следващите добавят нови имена към листа.
2. Изработване на картичка за 1ви ноември Денят на народните будители
1. От Читанката стр. 26 да прочетат приказката "Торбата с лъжите" и да разказват по въпросите след нея.
2. От тетрадката към читанката имат да направят всички упражнения от стр. 17.
3. От тетрадка номер 1 по български език имат да направят всички упражнения на стр. 16 и 17.
1. Разпознавам личното местоимение като част на речта
2. Използвам факти и данни за да създам текст стр.82
3. Студът -Читанка стр.39 , Сурвакари стр.43 и Сурва година. Коледа
4. Зная как да откривам лицето и числото на личното местоимение.
1. Как празнуваме Коледа в България-ястия, наричания и други обичаи
2. Как празнуват Коледа по света?
3. Новогодишни празници
1. Разпознавам спомагателния глагол "СЪМ''
2. Читанка - стр. 46-47- Самотна Елхица. БЕ стр.47
3. Съчинявам приказна история с любим герой
4. Диктовка
1. Зная как да определям лице и число на глагола
2. Работа в учебната тетрадка
3. Момче и вятър Читанка стр.58
4. Разказвам преживяна случка - устно
1. Мога да проверявам правописа на съществителните имена
2. Разказвам преживяна случка - писмено
3. Момче и вятър стр.58
4. Преразказ по картини на приказката "Момче и вятър" - устно- съставяне на план
1. Зная ка да пиша -н или -нн в прилагателните имена стр.36
2. Пиша писмо стр.94
3. Страшилище за снежни човеци стр.54
4. Упражнение в учебната тетрадка
1. Мога да степенувам прилагателните имена
2. Открил крадеца стр.62 Читанка
3. Обед срещу гатанка стр.63 Читанка
4. Диктовка
1. Да си припомня изучените части на речта стр.40
2. Съчинявам невероятна история стр.92
3. Най-голямото богатство стр.65
4. Устен преразказ на приказката
1. Разпознавам синонимите като близки по значение думи стр.44
2. Защо Баба Марта ту се сърди , ту се смее стр.67 Читанка
3. Знамето стр.68
Изгледахме клип и говорихме за 3-ти март - Националния празник на България.
Децата нарисуваха рисунки на връх Шипка и знамето на България.
Продължихме и работата по изненадите по повод 8-март.
1. Различавам сродни думи от синоними
2. Баща ми. Ръката на татко стр.70
3. Мамо стр.71
4. Упражнение
1. Разпознавам изреченията в Българския език
2. Шареното човече стр.72
3.Моят синонимен речник стр.96
4. Упражнение
1. Мога да разпознавам възклицателно изречение
2. Дете и лястовичка стр.73
3.Съчинявам приказка по пословица стр.86 -устно.
4. Съставям план за приказката
1. Мога да разпознавам подбудително изречение
2. Съчинявам приказка по пословица - писмено
3. Лястовица и врабче стр.74
4. Упражнение
1. Зная как да използвам изреченията в речта
2. Цветница стр.83
3. Преразказвам приказка - писмено ( стр.74)
4. Златното яйце стр.84
Натиснете линка и изпълнете упражненията.
1. Какво научих за звуковете и буквите в българския език
2. Пеперудата, която пеела стр.76
3. Преговор-упражнения
4. Работа в учебната тетрадка
1. Какво научих за строежа на думата
2. Историята за тигърчето Скокльо стр.78
3. Пролет. Съчинявам текст за пролетта стр.88
1. Какво научих за частите на речта
2. Упоритото слонче стр.86
3. Съчинявам невероятна история стр.92-устно
4. Съчинявам невероятна история стр.92-писмено
1. Зная какво е текст стр.64
2. Щастливото момче стр.88
3. Родна реч стр.90
4. Четене и писане на думи съдържащи "ДЖ", "ДЗ". Диктовка: Джоко иска да е нинджа. Джими кара джип из джунглата. Джони е джудже и дзънка със звънче.
1. Откривам ключови думи в текста
2. Другари стр.91
3. Как са възникнали буквите стр.94
4. Кирил и Методий стр.95
1. Откривам за какво се разказва в текста
2. Тест . Диктовка
3. Али баба и четиридесетте разбойника
4. Писане на числата от 1 до 20 и по десетици
1. Кои са братята Кирил и Методий и тяхното просветно дело
2. Рецитал
3. Тържествено раздаване на свидетелствата за завършване на учебната година.