Topic outline
- General
- 07.09.2024 Довиждане лято
07.09.2024 Довиждане лято
1.Научете да разказвате приказката "Дядо и ряпа"
2. Нарисувайте един от героите
- 14.09.2024
14.09.2024
Възприемане на стихотворение "Баба и Пепи" от Марко Ганчев.
Възприемането на стихотворението се осъществява чрез илюстрации в учебника.
Целта е съставяне на изречения по картини и тяхното разширяване, което вклщчва повече части на речта и обогатяване на речниковия запас.
Възпитаване на положително отношение към правилата за безопасно движение.
- 21.09.2024
21.09.2024
Възприемане на приказката "Автобусчето, което се страхуваше от тъмното". от Доналд Бисет
Темата започва с илюстрация по картини и сравнение на деня с нощта.
Обогатяване на речника на децата чрез въвеждане на непознати думи: денонощ. ие, луна, звезди, тъмно, светло, мрак, осветление. Изразяване на чувства: Формиране на позитивно отношение към деня и нощта.
Преразказ на приказката "Автобусчето, което се страхуваше от тъмното."
Дорисуване на илюстрация от помагалото на страница 7. Дорисувай автобусчето и го оцвети.
- 28.09.2024 г.
28.09.2024 г.
Запознаване със стихотворението "Художници" от Ана Александрова
Целта е децата да обогатят своята представа за есента чрез представяне на нейния образ. Това се осъществява с помощта на илюстрация от помагалото на страница 8.
Учителя подпомага децата чрез обогатяване на речника и разширено описание на сезона есен: Ключови думи: пъстро, шарено килимче от листа, златна есен, дърветата оголват клони, птичките отлитат на юг, есенен дъждец
Образователна задача номер 2:
Дорисуване на картина и оцветяване на дървото от учебника,
Затвърдяване на знанията
Събиране на есенни листа, различни по цвят, от които децата трябва да напрравят апликация.
- 05.10.2024
05.10.2024
Възприемане на литературни произведение от Ангек Каралийчев "Есенна приказка" чрез изразително четене от страна на учителя и слушане на аудиозапис от онлайн "Просвета".
Провеждане на беседа върху съдържанието на приказката.
Подпомагане на децата да преразкажат приказката с помощта на илюстрациите изложени в помагалото.
Запознаване на децата с нови думи: лозина, тъмнонога, мъхната коруба, синор, пладне.
- 12.10.2024
12.10.2024
Запознаване със стихотворението "Весело пламъче" от Атанас Димитров
Веселото пламъче, като немирно дете,
бързо се сърди и бързо расте,
за нищо пощада то няма...
крие в себе си сила голяма,
затова ще запомните вий всички, нали,
нека добре това да го знаете,
че малкото пламъче прави най-много бели,
когато с него играете!Чрез беседа и въпроси по илюстрациите децата придобиват представа за понятия пожар, пожарникар, противопожарна кола
Съставяне на кратък текст по сюжетни картини от помагалото и обогатяване на речника с познания за природата, правилата за безопасност.
- 19.10.2024
19.10.2024
Запознаване с разказа "Въгленчето и водната капка"
Задване на въпроси към децата, следейки илюстрациите в помагалото на страница 11 и активизиране на диалогична реч и описаие на сюжетни картини чрез помощ от страна учителя и разширяване на изреченията чрез по-подробно описание на картините.
По този начин децата обогатяват своята звукова култура и речник.
Непознати думи:
трепна, росна капчица, вехне, жито, гняв
- Нарисувайте и опишете своя любим герой от разказа "Въгленчето и водната топка".
- 26.10.2024
26.10.2024
Съставяне на изреченя по картини и обогатяване на речта чрез назоваване на есенни плодове и зеленчуци. Представяне на стихотворението "Колко прави".
Тодор Атанасов
-Тук има седем сливи,седем ябълки красиви,девет дюли, хем дебели,десет круши, все узрели. Гроздовете пет са тука,прибави и зеленчука ,дренки двайсет зачервени,ядки сто, но подсладени. Ха сега кажи ми, птичко,колко прави общо всичко?Дядо смее се на глас:-Помисли си - каза - харно. Е, добре - отвръщам аз, -
цяла кошница навярно.Обясняване на непознати думи: харно
Децата се разделят на две групи:
Една, която се нарича Есенни зеленучици, а другата Есенни плодове.
Децата разпределят дидактични карти, на които са изобразени есенни плодове и зеленчуци. Целта е да се групират правилно.
След групирането започва проверка и назоваване на съотвения плод или зеленчук, който може да бъде един или повече от един. Целта е да децата да назоват и съгласуват правилно числително име със съществеително име, спазвайки граматичните норми.
Децата имат за задача да нарисуват любим есенен плод или зеленчук.
- 02.11.2024
- 16.11.2024
16.11.2024
Възприемане на литературно произведение.
Децата се запознават с приказката "Бърза помощ".
Беседа по илюстрации и изразитлен прочит на приказката от страна на учителя.
Проследяване на сюжетните моменти и откриване на лиспващи илюстрации.
Драматизация на приказката с участието на децата. Целта е да децата да изразят своето отношение към постъпките на героите.
Цел: Затвърдяване на литературно произведение чрез въпроизвеждане.
Упражнение за подобряване на фината моторика и постепенно усвояване на графичните знаци от българската азбука.
- 23.11.2024
23.11.2024
Възприемане на стихотворението "Чужди случки" от Йордан Друмников
Бре, каква картина чудна!
Бре, каква загадка чудна!
Мравка тегли вагонетка.
Слонче кара моторетка.
Зайо стреля с ловна пушка.
Таралеж на клон се люшка.
Риба плува по небето.
Охлюв бяга през полето.
Бре, каква картина чудна!
Бре, каква загадка трудна!Децата проследяват илюстрациите в учебното помагало. С помощта на стихотворението се опитват да съставят изречения чрез нагледна опора. Целта е да разширят изреченията с три, четири или повече думи.
Въвежда се понятието "диви животни".
-Какво прави мравката?
-Мравката носи семка.
Разширяване на изречението:
-Мравката носи голяма, черна семка.
По този начин се работи и останалите илюстрации.
Дорисувай животните в учебното помагало на страница 15.
Състави две изречения с тях.
Колко звука съдържа думата таралеж?
Кой е първия звук на думата охлюв?
Изпиши елементите от българската азбука.
- 30.11.2024
30.11.2024
Възприемане на литературно произведение от Асен Разцветников. Целта е правилната употреба на единствено и множесгвено число на съществителни имена, назоваване на частите на човешкото тяло, и съгласуването им с глаголи.
Усвояване и затвърдяване на частите на човешкото тяло.
Поясниение на думите нозе, селска воденица, линее, инат.
След изразителен прочит на приказката от учителя се уточнява значението на думите.
С цел активизиране на вниманието и и усвояване на приказката, следва повторен прочит като задача на децата е да слушат внимателно и посочват всяка част на тялото посочена в приказката.
Следва беседа "Кой се грижи за моето здраве?"
Децата трябва да отгатнат кои си липсващите части на главата, кои са една и кои са по две. Чрез опорни въпроси от учителя децата съгласуват частите на тялото с глагол: с очите можем да виждаме, с ушите чуваме, с ръцете работим, с устата се храним и т. н.
- 07.12.2024 Моето семейство стр.17
07.12.2024 Моето семейство стр.17
1 Разказвам за своето семейство. Стихотворението "Обич"
2. В очакване на Коледа - БЕ стр.26 "Срещу нова година"
3. Зимна приказка БЕ стр.27 -"Бяла приказка"
4. ОС стр. 28 В работилницата на дядо Коледа
- 14.12.2024
- 04.01.2025 Мързеливското лозе
04.01.2025 Мързеливското лозе
1. Прочит на приказката и отговор на въпросите по упр.1 на стр.18 от Учебника по БЕ
2. Разказване по картините. Представи си, че си Лиса и разкажи какво се е случило
3. Кой къде живее и кой с какво се храни. (Околен свят стр.14)
- 11.01.2025 Моят домашен любимец -БЕ стр.19
11.01.2025 Моят домашен любимец -БЕ стр.19
1. Къде живеат нашите домашни любимци? кучето-в кучешка колиба, птиците -в клаетка, рибките-в аквариум.
2. Да се научим да рисуваме коте
3. Как да се грижим за домашния любимец -ОС стр.21
- 18.01.2025 Времето вчера , днес и утре стр.20
18.01.2025 Времето вчера , днес и утре стр.20
1. Времето вчера , днес и утре
2. Откривам звукове в думите
3. Времето през зимата
4. Животните през зимата
- 01.02.2025 Нашата детска градина
01.02.2025 Нашата детска градина
1. Играям заедно стр.22
2. Пуфи в детската градина - стр.23
3. Тук растем и играем-ОС стр24
4. Те се грижат за нас - ОС стр.25
- 08.02.2025 Радост и тъга стр.24
08.02.2025 Радост и тъга стр.24
1. Къщичка под снега -БЕ стр.24
2. Какво ме радва - стр.24
3. Как се чувствам -ОС стр.26
4. Писане на елементи на букви
- 15.02.2025 Играем заедно стр.28
15.02.2025 Играем заедно стр.28
1. Спортисти - скиор, кънкьор
2. Разказ по картинки
3. ОС стр.32 и 33 Ние сме в отбор
4. Нашите игри
- 22.02.2025 В услуга на хората стр.30
22.02.2025 В услуга на хората стр.30
1. Откривам звукове в думите
2. Майстор готвач
3. В града - ОС стр.34
4. В планината ОС стр.35
- 01.03.2025 Обичаи и празници
01.03.2025 Обичаи и празници
1. Бабомартнска приказка
2. Паметник
3. Изработване на мартенички
4. Рисуване на паметника на Шипка
- 08.03.2025 Познати и непознати
08.03.2025 Познати и непознати
1. Приказката "Изгубеното нещо" - БЕ стр.36
2. Вълшебните думи стр37
3. Писане на букви Ч и Ш
4. Пъзели
- 15.03.2025 Еднакви и различни - БЕ38 и 39
15.03.2025 Еднакви и различни - БЕ38 и 39
1. Бялото и черното агънце
2. Откривам звукове в думите -"И"
3. Писане на буква И
4. малките на животните - крава и теле, мечка и мече, лисица и лисиче и др.
- 22.03.2025 Моята безопасност
22.03.2025 Моята безопасност
1. Приказката "Трите прасенца"
2. Нова приказка за трите прасенца
3. ОС стр.44 Да играем безопасно
4. Опасни предмети- ютия, контакт, котлон и др.
- 29.03.2025 Моят рожден ден -БЕ стр.34 и стр.35
29.03.2025 Моят рожден ден -БЕ стр.34 и стр.35
1. Откривам звукове в думите - БЕ стр.33.
2. Празнуваме заедно стр.34
3. Откривам звукове в думите
4. Писане на буква "К" и "П"
5. Разказ по картина -ОС стр.38 и 39
- 05.04.2025 Пролетни празници стр50
05.04.2025 Пролетни празници стр50
1. Великден и Лазарки
2. "Най-работливия"
3. Пролетни обичаи ОС стр.54
4. Боядисване на яйца
- 26.04.2025 Пролетно събуждане
26.04.2025 Пролетно събуждане
1. Вълкът и седемте козлета
2. Нова приказка за Вълкът и седемте козлета
3. ОС стр.50 - В парка- пролетни цветя
4. Игри в парка
- 03.05.2025 Животните и техните малки
03.05.2025 Животните и техните малки
1. "Най-хубавото птиче"
2. Кой какво казва от животните - жабата квака, кравата мучи, прасето грухти, птчето писука, слонът тръби, лъвът реве и др.
3. Животните в гората
4. Животните във фермата
- 10.05.2025 Трите пеперуди
10.05.2025 Трите пеперуди
1. Трите пеперуди
2. Откривам звукове в думите - Буква "А"
3. Времето през пролетта - ОС стр.48
4. Наводнение - ОС стр.49
- 17.05.2025 На село и в града
17.05.2025 На село и в града
1. Червената шапчица
2. Червената шапчица в града
3. В големия град - ОС стр.58 и 59
4. В градината - ОС стр.56
5. В стопанския двор -ОС стр. 57
- 24.05.2025 Забавления в парка - БЕ стр.54 и 55
24.05.2025 Забавления в парка - БЕ стр.54 и 55
1. "Пързалка за облаче"
2. В парка
3. Игри на открито -ОС стр.60
4. Лунапарк- ОС стр.61
- 31.05.2025 Книгата говори -БЕ стр.56 и 57
31.05.2025 Книгата говори -БЕ стр.56 и 57
1. Добрите книжки. Нова приказка за Червената шапчица
2. Ех, че лято
3. На море и планина
4. Какви зеленчуци и плодове зреят през лятото
- 07.06.2025 Тържество за края на годината
07.06.2025 Тържество за края на годината
1. Тържество за края на годината
2. Рецитал
3. Народни танци
4. Връчване на свидетелствата
- Topic 35