"Кой какво прави?"
Възприемане на стихотворението "Чужди случки" от Йордан Друмников
Бре, каква картина чудна!
Бре, каква загадка чудна!
Мравка тегли вагонетка.
Слонче кара моторетка.
Зайо стреля с ловна пушка.
Таралеж на клон се люшка.
Риба плува по небето.
Охлюв бяга през полето.
Бре, каква картина чудна!
Бре, каква загадка трудна!
Децата проследяват илюстрациите в учебното помагало. С помощта на стихотворението се опитват да съставят изречения чрез нагледна опора. Целта е да разширят изреченията с три, четири или повече думи.
Въвежда се понятието "диви животни".
-Какво прави мравката?
-Мравката носи семка.
Разширяване на изречението:
-Мравката носи голяма, черна семка.
По този начин се работи и останалите илюстрации.
Този урок не е готов за вземане.