Главна
Препоръчителното време за работа: 4 учебни часа за всяка тема
Как да проверим какво сме научили? Всяка тема завършва с кратък тест за самопроверка. Използвайте тази възможност, за да упражните наученото.
Препоръчителното време за работа: 4 учебни часа за всяка тема
Как да проверим какво сме научили? Всяка тема завършва с кратък тест за самопроверка. Използвайте тази възможност, за да упражните наученото.
В тази тема ще научите как да добавите Дейност Речник в курса си. Ще разберете как да го използвате както като типичен речник, така и за колаборативна работа. Ще видите как учениците могат да създават понятия и дефиниции в него и как да контролирате този процес. Ще се запознаете с различните формати на речника и възможността за Автоматично свързване на дефинициите с учебното съдържание. В допълнение ще научите как да преглеждате курса с ролята на Ученик.
В края на темата ще знаете как:
В тази тема ще научите как добавите образователни игри Кръстословица, Бесеница и Стани богат във вашия курс. Ще видите основните и специфични настройки на игрите - брой решения, оценка, метод на оценяване, срок за изпълнение и т.н. Ще се запознаете с източниците на данни, необходими за всяка игра, за да ги подготвите предварително. В допълнение ще научите как създадените в Moodle игри могат да бъдат използвани извън курса - в сайт на училището или блог за образователни ресурси.
В края на темата ще знаете как:
В тази тема ще научите как да организирате и управлявате Банката с тестови въпроси във вашия курс. Ще разберете как да създадете йерархична структура, добавяйки различни категории и подкатегории, в които да подредите въпросите за вашите тестове. В допълнение ще се запознаете с останалите възможности на тестовата банка - добавяне на въпроси, импорт и експорт.
В края на темата ще знаете как:
В тази тема ще научите как да добавите Въпроси с множествен избор и Вярно/Невярно в тестовата банка на курса. Ще се запознаете със спецификите във формулировката на въпросите и ще разберете откъде да зададете точки за въпроса и допълнителна информация, която да виждат учениците при посочване на отделните отговори.
В края на темата ще знаете как:
В тази тема ще научите как да добавите Въпрос за съпоставяне, Издърпване и поставяне и Липсващи думи в тестовата банка на курса. Ще се запознаете със спецификите във формулировката на въпросите. Ще знаете как да усложните Въпросите за съпоставяне, като добавите повече грешни отговори. Ще разберете как може да групирате отговорите за въпрос от тип Липсващи думи по определен признак, така че при избор на дума да се появяват само тези, които попадат в съответната група.
В края на темата ще знаете как:
В тази тема ще научите как да добавите голям брой въпроси от файл и как да прехвърлите въпроси от един курс в друг с помощта на функциите за Импорт и Експорт в тестовата банка на курса. Ще се запознаете с особеностите на различните формати за импорт (Aiken формат, Moodle XML формат, Blackboard формат, Examview, Gift формат). Ще се научите как да създадете текстов файл с Notepad и да добавите Въпроси с множествен избор. Ще разберете как да прехвърлите въпроси от един курс в друг, като използвате Moodle XML формат.
В края на темата ще знаете как:
В тази тема ще научите как да добавите изпитен тест във вашия курс с помощта на Дейност Тест. Ще видите основните настройки за достъп, време за изпълнение, брой решения, оценяване, подреждане на въпросите и последователност при решаване. Ще се запознаете с различните режими на теста и как да ги използвате в зависимост от целта и предназначението му. В допълнение ще научите как да добавите специфична обратна информация, която учениците да виждат след като решат теста и в зависимост от постигнатия резултат. Накрая ще видите как може да добавите въпроси към теста и как да зададете максимална оценка.
В края на темата ще знаете как:
В тази тема ще научите как да създадете тест за самоподготовка и упражнение с помощта на Дейност Тест. Ще се запознаете с основните настройки и с подходящите режими за тези тестове - Адаптивен режим и Интерактивно с много опити. Ще видите как учениците могат да решават тест за упражнение в Адаптивен режим (без наказания) и да изпробват различните отговори на всеки въпрос, като получават обратна връзка веднага след като изберат отговор.
В края на темата ще знаете как:
В тази тема ще научите как да прегледате резултатите от тестовете на учениците и как да ги изтеглите във файл. Ще се запознаете с възможностите за филтриране, сортиране и изтриване на данните. Ще разберете как да преизчислите решенията, в случай, че отстраните грешки във въпросите, след провеждането на теста. Ще видите как може да оценявате ръчно въпроси, да промените точките или да добавите коментари, видими за ученика при преглед на решението. Ще научите още как да тълкувате автоматично генерираната статистика, която ще ви даде достатъчно информация за качеството на теста и тестовите въпроси.
В края на темата ще знаете как:
В тази тема ще научите как да създадете и проведете тест в реално време и в контролирана среда с помощта на Дейност Тест в класната стая. Ще видите как може да стартирате теста и да определите кои въпроси и в каква последователност да се зареждат на екрана на учениците. В допълнение, ще разберете как може да прегледате отново решенията след края на сесията, да направите корекция на точките и да добавите коментар за избран въпрос.
В края на темата ще знаете как:
В тази тема ще научите как да добавите задание за самостоятелна работа в курса си с помощта на Дейност Задание. Ще се запознаете с различните възможности за предаване и видовете обратна информация, която може да предоставите на учениците. Ще видите как може да прегледате и оцените заданието, като изберете най-подходящия начин за оценяване (оценка в точки, скала или критерии с различни тежести). В допълнение, ще научите как може да филтрирате предадените работи, за да ви е по-удобно при проверката и как да нанесете оценките на учениците, като използвате настройката за Бързо оценяване.
В края на темата ще знаете как:
В тази тема ще научите как да използвате Дейност Задание за работа в групи. Ще видите възможностите за анонимно предаване на самостоятелните работи, за да покажете на учениците, че оценявате максимално обективно, без да знаете кой ученик е разработил съответната работа. Освен това ще разберете как да оценявате със скала или предварително формулирани критерии, подходящи при проверка на преразкази, съчинения и есета.
В края на темата ще знаете как:
В тази тема ще научите как да създадете Дейност Урок и как да използвате неговите възможности, за да добавите учебни материали, допълнени с въпроси за проверка на знанията. Ще разберете как да настроите урока така, че по време на изпълнението учениците да виждат каква част от него са изпълнили и какви са моментните им резултати. Ще научите още как да добавитe допълнителна навигация, връзка към следваща учебна дейност или ресурс в края на урока и как да зададете подходящ метод за оценяване.
В края на темата ще знаете как:
В тази тема ще научите как да добавите в урока страници с интерактивно учебно съдържание и различни типове въпроси за проверка на знанията. Ще видите как може да ги озаглавите, подредите и зададете подходяща последователност на страниците, съобразена с начина, по който учениците отговарят на тестовите въпроси.
В края на темата ще знаете как:
В тази тема ще научите как да добавите Уики в курса си и да го използвате за съвместно създаване на учебно съдържание от учениците. Ще се запознаете с режимите за работа (Съвместно Уики и Индивидуално Уики) и форматите, в които учениците могат да добавят съдържание (HTML, Creole и Nwiki). Ще разберете как да създадете съдържание на началната страница, подобно на книга или учебно помагало и да свържете останалите страниците на Уики. Ще научите още как да проследявате процеса на работа, коментарите, които учениците пишат, и как да сравнявате различните версии на страница, за да видите приноса на всеки ученик.
В края на темата ще знаете как:
В тази тема ще научите как да добавите в курса си учебно съдържание, създадено извън платформата и пакетирано чрез Scorm-стандарт. Ще видите пример за урок, създаден с помощта на безплатния софтуер за разработване на онлайн съдържание ExeLearning. Ще се запознаете с възможностите за визуализация на материалите, за фиксиране на време за изпълнение, както и различните методи за оценяване. Ще научите още как може да прегледате решенията на учениците и как да ги изтеглите и съхраните във файл.
В края на темата ще знаете как:
В тази тема ще научите как да добавите виртуална класна стая в курса си и как да я използвате за провеждане на урок или консултация в реално време. Ще се запознаете с основните настройки на виртуалната класна стая и възможностите, които имате като модератор. Ще разберете как може да споделите екрана, микрофона и камерата си и как да предоставите контрола върху интерактивната бяла дъска на избран ученик. Ще видите още как да използвате общ и личен чат за писмена комуникация по време на сесията. В допълнение, ще научите за възможностите за запис на сесиите, за промяна на езика на менютата и избор на подходяща подредба на отделните елементи на екрана.
В края на темата ще знаете как:
В тази тема ще научите как да създадете кратка анкета в курса си с помощта на Дейност Избор. Ще разберете как може да я използвате за стимулиране на мисленето по дадена тема, за анкета за удовлетвореност от курса и обучението или за да сформирате групи, като дадете възможност на учениците да изберат групата, в която да участват. Ще се запознаете с възможностите за анонимно решаване, за да го използвате, когато желаете да получите искрено мнение. Накрая ще видите как може да изтеглите и съхраните отговорите на учениците във файл.
В края на темата ще знаете как:
В тази тема ще научите как да създадете и използвате анкета във вашия курс с помощта на Дейност Анкета. Ще разберете как да я използвате, за да получите обратна информация за работата си, напредъка на учениците и удовлетвореността им от обучението. Ще видите как може да добавите различни типове въпроси (Избор на един отговор; Кратък свободен текст; Рангова скала и др.) и как да зададете анонимно решаване. Ще научите още от къде да прегледате резултатите в обобщен вид и отговорите на отделните ученици.
В края на темата ще знаете как: