"Съдружие" (Моето здраве)

Възприемане на литературно произведение от Асен Разцветников. Целта е правилната употреба на единствено и множесгвено число на съществителни имена, назоваване на частите на човешкото тяло, и съгласуването им с глаголи. 

Усвояване и затвърдяване на частите на човешкото тяло. 

Поясниение на думите нозе, селска воденица, линее, инат. 

След изразителен прочит на приказката от учителя се уточнява значението на думите. 

С цел активизиране на вниманието и и усвояване на приказката, следва повторен прочит като задача на децата е да слушат внимателно и посочват всяка част на тялото посочена в приказката. 

Следва беседа "Кой се грижи за моето здраве?"

Децата трябва да отгатнат кои си липсващите части на главата, кои са една и кои са по две. Чрез опорни въпроси от учителя децата съгласуват частите на тялото с глагол: с очите можем да виждаме, с ушите чуваме, с ръцете работим, с устата се храним и т. н.