Стихотворенията Пролет и Кокиченце на стр.72
1. Кой сезон е сега? -пролет. Кои са пролетните месеци?-март, април и май . Опишете пролетта по какво се различава тя от другите сезони зима, есен и лято?Кои са зимните месеци, летните месеци и есенните месеци? Във вашият учебник са написани две стихотворения- едното е за пролетта да го прочетем
2. Стихотворението „Пролет“ се чете със задача: Кой скъп гост посрещат децата в стихотворението? Опиши пролетната картина-капчуците запяха, втурнаха се птичи ята, цъфнала трънка, цъфнали цветя. Помогни си с думи и изрази от стихотворението и илюстрацията към него. Чрез подборно четете учениците откриват описанието на природната картина. Обсъждат какво е настроението в стихотворението и с какъв основен тон трябва да се прочете.
3. Стихотворението „Кокиче“ се чете със задача: Кой говори в стихотворението? Чрез подборно четене откриват за кои предвестници на пролетта се говори в стихотворението (задача 4 от учебната тетрадка).Кои други цетя знаете?-кокиче, теменужка, мак , кукуряк, роза, хризантема, здравец,минзухар, лале, нарцис и др. Урокът завършва с беседа: По какво си приличат двете стихотворения? (описват пролетна картина, настроението е радостно и весело).