Разпознавам глагола като част на речта
1. Думи с които се назовават действия или състояния на хора, животни, предмети и др. се наричат глаголи. Откриват се с въпросите "Какво прави?", " Какво правят?" Например мие се, яде, спи, заваля са глаголи. Продължаваме с работа в Учебника по БЕ на стр.32, упр.1-подчертахме думите действия след това продължихме с упр.2 Отговорихме какви са думите в колонките в упр.3 -глаголи. Прочетохме в зеления правоъгълник определението за "глагол". На стр.33 открихме скритите думи в упр.5 и написахме изречения с тях.
2. В Тетр по БЕ1 на стр.37 работихме по упр. 6 и 7
Кои насекоми познавате?-пчела, пеперуда, комар, бръмбар, мравка, щурец, калинка, богомолка, водно конче. Показвам ги на картинки. Какво правят насекомите?- скакалеца скача, водното конче, калинката и комара летят, мравката пълзи, бръмбъра бръмчи, а пчелата жужи. Насекомите имат 6 крачета и 2 или 4 крилца.Тялото на всички насекоми се състои от глава, гърди и коремче. На главатаимат един чифт антени и един чифт фасетни очи. Притежават също 3 чифта устни.
Да поиграем с калинката- прикачам и показвам файл: "Занимания с калинки".
1. Играем играта "Да поиграем с калинките чуй и изпълни"-брой до 5 стани и се завърти, направи смешна физиономия, подскочи 3 пъти на левия си крак, клекни 5 пъти и др. Всяко дете чете и дава указания на другите подред.
2. На интерактивната дъска децата откриват и оцветяват буквите на думата калинка. Съединяват числата, като броят до 20 и откриват скритата картинка-калинка. Прочитат разказа за Сиси и Лили червената и жълтата калинка и отговарят на въпросите под текста.
3. Как се раждат калинките?- яйца, ларва, какавида, калинка- нови знания