Мама-Иван Василев, Мама -Валери Петров на стр.70/71

1. В България кога празнуваме празника на мама?-8 март. На стр.70 във вашата читанка да прочетем разказа "Мама". Да усъвършенстваме четивната техника. Първо аз ще прочета текста със задача: Кой разказва – дете или възрастен? Чрез самостоятелен прочит и подборно четене учениците отговарят на въпросите: Кога се случва това? Как детето описва своята майка? С какви нежни думи майките най-често наричат децата си?Каква е усмивката на мама?, Как греят очите й?, Какъв е гласът й? Изпълняват устно задача 1 и 2 от Tетрадка  към читанка на стр.44. След нов самостоятелен прочит обсъждат какво чувства детето към своята майка. Следващата задача е свързана с описанието на природната картина. Учениците четат подборно, изясняват на основата на контекста значението на думите снопи, простор, изпълняват задача 3 от учебната тетрадка.За коя друга майка говори автора?-бяла кокошка , пази излюпилите се пиленца. Следва беседа по въпроса: Приличат ли си всички майки? По какво? Разкажете как изглежда вашата майка. Напишете поздравителна картичка за мама на стр.44 /упр.4. 

2. Работят ли вашите майки? Как се чувствате като ви завият вечер в леглото и погалят по главата?Нарисувай с думи портрет на твоята майка. Какво изпитваш към нея? Да разгледаме в Читанките на стр. 71 произведението "Мама" от Валери Птров. То е със същото заглавие, но е различно по вид. То е стихотворение, а първото произведение, което прочетохме беше разказ. Да прочетем стихотворението Как детето описва своята майка? С какви чувства говори за нея?  За какво мечтае? Кога детето е най-щастливо? По какво стихотворнието "Мама" прилича на разказа със същото заглавие? А по какво се различават?  Изпълняват задача 2 от учебната тетрадка. Припомня се разказът „Мама“ на Иван Василев.

Рисувам портрет на моето семейство или на член от него