Мога да разказвам познат текст Уч.по БЕ стр.76 Столетникът

"Столетникът" от Ангел Каралийчев- децата четат верижно и отговарят на въпросите към текста: Кой е авторът на този текст?, Какво се е случило през нощта?, Кой е пострадал от страшната буря?, Защо горските дървета са останали невредими?, Прочетете изречението, в което се съдържа поуката от текста - Задружната борба е винаги успешна.

Когато разказвам чужд текст:- Прочитам внимателно текста, за да разбера, кои са героите и какво се случва с тях. -Преразказвам последователно текста. -Заменям някои думи на автора със свои думи. -Представям речта на героите като реч на разказвача.

Разглеждаме примера на стр.77. Децата четат как Мони е разказал историята на своето братче.

-Деца опитайте се да разкажете текста сами. 

Децата разказват, като внимават да поставят глаголите в правилното глаголно време-мин. неопределено време /мин. преизказно време/ с което се предават  минали събития, на които разказвачът не е бил свидетел. Най-честа е употребата му в приказките.  Глаголите завършват на "л". Например: растял самотен дъб, имало, излязла буря, огънал клоните и др. 

Изброяваме имена на дървета и птици за обогатяване на речника, като разглеждаме илюстрации на табло.

Пример за дървета: Дъб, Бук, бреза, Липа, Кестен, Акация, Бор и др. Цветовете на някои дървета се използват за приготвяне на топла напитка-чай или се използват в медицината.

Пример за птици: Щъркел, Лястовица, Врабче, Червеношийка, Чайка, Пъдпъдък, Чучулига, Патица, Пеликан, Лебед, Орел, Кълвач, Кукувица, Гарван и др. Къде живеят птиците?в полето, в планината, във водата-езера и по бреговете на морето, в горите. С какво се хранят? Къде снасят яйца? Къде правят гнездата си?