Пътешествам с буквите и думите. Преговор. Тест. стр.68 и 69
1. Започваме урока с ТЕСТ от Тетр1 на стр.68 и 69. Правим проверка на Теста и преписваме сгрешените думи.
2. Отворете Уч. тетр. по БЕ1 на стр.66. Разгледайте илюстрацията и отговорете на въпроса какво е изобразено на нея? - Остров в океана/морето. Опишете острова. Голям-малък, зелен, пуст, оживен/населен. Има река, мост, планина, гора, пътека, езеро, растения и животни, плаж, кораб в морето и лодка на брега. Помогнете си с думичките на които трябва да попълните липсвщите букви. Правилно ли поставихте липсващите букви. Прочетете думите. Какви растения има на острова?-палми, дъб, залена трева, храсти, цветя. Избройте други растения-тревисти- лайка, мащерка, невен, жито и др. Лайката, мащерката и невенът са билки. Билките са растения, които имат лечебни свойства и можем да приготвяме от цветовете им топли напитки Избройте храсти, които познавате -бъз, шипка, малина, къпина, глог-от тях билки са:бъз, шипка и глог А кои дървета можете да назовете освен палмите и дъбът на картината в тетрадката?-Дъб и палми, бук, липа, върба, круша, ябълка, череша, акация, бор. Липата и акацията също така са и билки. Дърветата могат да бъдат широколостни- с широки листа, като :бук, дъб, ябълка, липа. Друг вид дървета са иглолистни- листата им са иглички. Такива са бор, ела, смърч. Да се върнем на картината - какви животни живеят на острова?- лъв, жираф, и др. А какви риби има в морето?-Кит, делфин, акула, окптопод, медуза, морска звезда.
В упр.2 на стр.66 ще напишем словосъчетания с думите от упр.1, като добавим подходящи прилагателни имена. Например : големият остров, високата планина, дървена лодка, дълбокото море, страшният лъв, жълтият жираф широката река и др.
В упр.3 /стр.67 ще опишете острова, като използвате словосъчетанията , които написахте в упр.2
А сега в упр.4 на стр.67 запишете 2 въпросителни изречения. Например: Защо страшният лъв няма приятели? Къде е дървената лодка? Кога пристигна големият кораб? Кой се разхожда в гората?
Да разгледаме картината на упр.5 Какво прави момчето на острова? -търси съкпровише. Има указания , но времето е заличило някои от инструкциите. Попълнете пропуснатите думи. Да го прочетем и да открием това място на картата. Очертай на илюстрацията пътя до съкппровището. Какви скъпоценни камъни е имало в сандъка?-изумлруд, сапфир, рубин, диамант.
Преговор и упражнение на въпросителните думи: Кой?, Коя?, Кое?, Кои?, Какво?, Защо?, Кога?, Къде? Откъда?, Как?