Звук и Буква "Рр"

Формиране на умения за разпознаване на звук "Р" и неговата печатна и ръкописна буква. 
Усвъвършенстване на уменията за четене на срички, двусрични и трисрични думи и кратък текст. 
Ход на урока: 
Разглеждане на илюстрациите в учбника на стр. 34. 
Въвеждане на урока чрез гатанка, съдържаща звук "р".

Аз съм гръмче, аз съм трънче,
но „царица“ ме наричат,
моми, момци с мен се кичат
и безкрайно ме обичат. 
                             (Роза)
-Какво е общото между думите рак, роза, рисува, ракета
(Започват с един и същ звук.)
Следва разглеждане на звуковите модели на думите роза, орел, бор. 
Учениците определят мястото на звука Р в думите. 
Използване на дидактични карти и показване на буква Р. 
Определяне на звука и отчняване какъв е той - гласен или съгласен. 
Обясняване на акустичните особености на звука.
Учениците прочитат колонките от думи и получават обяснение на значението на думите.  
Прочит на изречението "Мони мери молив." (Назоваване на думата молив чрез илюстрация)
Следва разглеждане на илюстрация и посочване вида на превозно средство неговото наименование на български език. 
Прочитане на текста от двете дечица, редувайки се. 

Усвояване изписването на главна и малка ръкописна буква "Р". Усвояване начините на свързване с други букви. 
Показване на главна буква "Р" и нейното изписване, както и на вече изучените елементи. 
Следва упражение в учебна тетрадка по български език. 
Приложен е индивидуален подход към всяко дете. 
По същата методическа структура следва изписване на малка ръкописна буква "р". 
Уточняваме кога се изписва главна буква: 

  • Първа дума от изречението. 
  • Имена на хора, планини (като пример от учебника и тетрадката). 
  • Обяснение на препиантелни знаци.
  • Обяснение на непознати за децата думи: орел, Рила, малини (вид плод). Разликата между две думи, които имат еднакъв състав и тяхното произношение: ели (вид дърво) и Ели (име на момиче).  Пояснение: Име на човек винаги започва с главна буква. 


Последно модифициране: вторник, 27 май 2025, 17:36