Звук и буква "У"
Въвеждане на урока чрез разглеждане на зайчето от учебника.
Описание на зайчето:
- Хайде да опишем зайчето. Моля, разгледайте илюстрацията на зайчето, какво си има то?
- Големи, дълги уши.
- А нека сега видим как подскача то. Бихте ли ми показали. (Следва подвижна игра от няколко минутки).
- Нека сега седнем и се успокоим да на отбелжим с кой звук започва думата "ухо"?
(Децата назовават звук "У").
- Нека разгледае останалите звукови модели. Хайде заедно да назовем: Ухо, муха, чук
Следва обяснение: мухата е насекомо, а чук е инструментът, който използва вашия татко.
Следва анализиране на звук "У" в думата.
Показване на главна и малка буква "У" в дидакитчни карти.
-Румен е герой във веселото разказче.
- Погледнете илюстрацията. Къде се намират децата? Кои са героите? Какво правят на дъската? По какъв предмет е този урок? Занете ли отговора на задачата? Кой ще помогне?
-Нека прочетем текста, за да намерим отговора.
(Прочит на текста чрез редуване на децата).
Свързаване на думи с илюстрации спрямо род и число на прилагателно име.
Умен, умна, умно, умни
Писане на главна и малка ръкописна буква "У"
Анализиране на думата улица и нейният звуков състав.
Показване на малка ръкописна буква "У" и изписване на във въздуха.
Уточняване на кои редове се пише малка буква "у".
Прилага се индивидуален подход за всяко едно дете.
Следва изписване на сричките в тетрадката.
Съставяне на въпросително изречение.
- С каква бувка запозчва винаги едно изречение?
(С главна.)
- А как завършва изречение след като сме задали въпрос?
(С въпросителен знак.)
- Защо думата Румен е изписана с главна буква?
(Защото е име на чвовек, а имената започват с главна буква).
Целта е учениците да усвоят правилото за изписване на главна буква.
Описание на зайчето:
- Хайде да опишем зайчето. Моля, разгледайте илюстрацията на зайчето, какво си има то?
- Големи, дълги уши.
- А нека сега видим как подскача то. Бихте ли ми показали. (Следва подвижна игра от няколко минутки).
- Нека сега седнем и се успокоим да на отбелжим с кой звук започва думата "ухо"?
(Децата назовават звук "У").
- Нека разгледае останалите звукови модели. Хайде заедно да назовем: Ухо, муха, чук
Следва обяснение: мухата е насекомо, а чук е инструментът, който използва вашия татко.
Следва анализиране на звук "У" в думата.
Показване на главна и малка буква "У" в дидакитчни карти.
-Румен е герой във веселото разказче.
- Погледнете илюстрацията. Къде се намират децата? Кои са героите? Какво правят на дъската? По какъв предмет е този урок? Занете ли отговора на задачата? Кой ще помогне?
-Нека прочетем текста, за да намерим отговора.
(Прочит на текста чрез редуване на децата).
Свързаване на думи с илюстрации спрямо род и число на прилагателно име.
Умен, умна, умно, умни
Писане на главна и малка ръкописна буква "У"
Анализиране на думата улица и нейният звуков състав.
Показване на малка ръкописна буква "У" и изписване на във въздуха.
Уточняване на кои редове се пише малка буква "у".
Прилага се индивидуален подход за всяко едно дете.
Следва изписване на сричките в тетрадката.
Съставяне на въпросително изречение.
- С каква бувка запозчва винаги едно изречение?
(С главна.)
- А как завършва изречение след като сме задали въпрос?
(С въпросителен знак.)
- Защо думата Румен е изписана с главна буква?
(Защото е име на чвовек, а имената започват с главна буква).
Целта е учениците да усвоят правилото за изписване на главна буква.
Последно модифициране: сряда, 28 май 2025, 16:10