Подлог. Откриване и разпознаване на подлога в изречението.
Досега си припомняхме какви видове думички познаваме в българския език. Как се съставят нови думи и как се наричат те като части на речта
Днес ще започнем да изучаваме строежа на изреченията.
Вече знаем, че изреченията са изградени от думи.
Да погледнем следните думи...
зима студена земята дойде и покри одеало снежно със
Можем ли кажем, че това е изречение?
Да опитаме да ги подредим, така че да се получи смислено изречение.
Дойде студена зима и покри земята със снежно одеало.
Нека да видим и изреченията в учебника на стр. 18 упр. 1.
Какви части на речта са подчертаните думи? Каква е тяхната функция/роля в изречението?
Да опитаме с упр. 2 - кои са подлозите във всяко изречение? Тоест кои са извършителите на действията във всяко изречение?
А тук?
Мони и Мила решиха всички задачи в сборника по математика. - Колко са извършителите / подлозите?
Да упражним с упр. 4 на стр. 19.
А сега да погледнем следните изречения и къде се намира подлога. Има ли постоянно място?
Да направим упр. 6 в учебника и упр. 7 като задраскате повторенията и замените подлозите с друга думичка. Каква ще е тя?
А сега да отворим учебна тетрадка №1 на стр. 18 и да направим упр. 1,3 и 4.
Останалите за домашна работа