Тема | Име | Описание |
---|---|---|
15.09.2024 Откриване на учебната година | 1. Тържествено откриване на първият учебен ден. Слово на директора. Внасяне на българското знаме .Посрещане на учениците с питка с мед и менче със здравец. 2. Разглеждане на класната стая, училището, и указания за безопасност. 3. Раздаване и разглеждане на учебниците. Запознаване със съучениците и учителя. 4. Кой е Васил Априлов и защо нашето училище носи неговото има? 5. Устен разказ на тема "Аз и моето семейство". Коя е моята любима приказка, филм или игра и защо? Децата разказват. 6. Рисунка на тема "Аз и моето семейство". |
|
22.09.2024 Звук и буква "А" и "М" | ||
29.09.2024 Звук и Буква "И" и "Н" | ||
1. Какво е сричка? Сричка се нарича част на думата, която съдържа един гласен звук и се изговаря с един тласък на издишната въздушна струя. Ако думата съдържа един гласен звук, тя ще представлява една сричка. дом, стол, мост, грозд, лед, кол, вол, лъв, вълк Ако думата не съдържа гласен звук, тя не представлява сричка. в (предлог), с (предлог) В състава на сричката може да влиза:
у-чи-тел-ство, я-бъл-ка, о-ко, у-хо 2. Какво е дума? Обособена единица на човешката реч, която представя съчетание от звукове , свързана с определено значение. |
||
1. Разговаряме за сезона Есен 2. Чета на децата приказката на Елин Пелин "Листата". Кои са героите в приказката?липата и нейните листа За кое дърво разказва писателят?- липа. Какви други дървета знаете?-бук, дъб, бреза, върба и плодни дървета-ябълка, круша, слива 3. Разкажете по кои признаци разбираме, че е дошла есента: Листата на дърветата си променят цвета, стават жълти, червени, кафяви. Листата на дърветата започват да падат. Водата в реките и потоците, става студена. Духа силен студен вятър. През есента берем ябълки, круши и орехи. Сутрин пада слана(слана-заледена роса) Можем да я видим по тревата. Сланата е водната пара от въздуха, който допира изстудената земна повърхност, и образува ледени кристали. Сланата е вредна за растенията. 4. Децата рисуват картина на тема "Есен" |
||
06.10.2024 Звук и Букви "Е" и "Л" | ||
1. Диктовка. Пишат на дъската. "Нина има мама. Мими има Нина. Ани има Мина." В тетрадката диктувам :Ани има Ина. Главна буква в началото на всяко изречение. Имената на хората се пишат с главна буква. 2. Игра "Загради буквата, която чуеш". На дъската са написани буквите: А, м, И, н, Н, а, М, и. Писане на дъската думи с тези букви.: има , Нина, Ани, мама, Мими и др. 3. Звук и буква "Е". Откриваме думи в картината от Буквара на стр.26, които съдържат звука "Е" Четене на думи и срички от Буквара на стр.26. В трите думи намираме мястото на звук "Е". Какво е сричка? Сричка се нарича част на думата, която съдържа един гласен звук и се изговаря с един тласък на издишната въздушна струя. Ако думата съдържа един гласен звук, тя ще представлява една сричка. дом, стол, мост, грозд, лед, кол, вол, лъв, вълк Ако думата не съдържа гласен звук, тя не представлява сричка. в (предлог), с (предлог) В състава на сричката може да влиза:
у-чи-тел-ство, я-бъл-ка, о-ко, у-хо Определяне на броя срички в думите: имена-3 срички, Ема-2 срички. Всяка дума се състои от една или повече срички. Най-малкият произносителен звуков комплекс от думата, който се състои от една гласна със или без съгласни. Пишем буква "Е" в Тетрадка2 по писане на стр.14 Разказ по картина на стр.26- нова дума "мравуняк". Разказ по картина на стр.27. Четене на текста |
||
В часа 1. Правихме диктовка : Ема има лале. Мими и Ели имаме мама. 2. Образувахме думи от зададени срички - ми, ла , ни , ма- мини, мила, лами, мамини. Обяснихме значението на всяка от тези думи и съставиха устно изречения с тях. 3. Намиране на думи започващи с "Л"-лист, линия, лале, луна. Четене на срички. Четене на текста от читанката на стр.28/29, разказ по картината на стр.29 "Разходка в парка" -нови думи да научат : водна лилия, папур, иглика, роза, лале. Отговаряха на въпроса кой как се казва от текста "Мила и Ели". 4. Какви риби познавате? пъстърва, сьомга, акула, сом, щука, кит и др. Къде живеят? - в сладка вода-реки и езера и в солена вода- морета и океани
|
||
13.10.2024 Преговор - А,М,И,Н,Е,Л | 1. Зпочнахме с намиране на изучените букви в Таблица с азбуката и назоваване на думи със съответната буква. 2. Диктовка: Ема има Лили. Лили има лале. Мими и Ели имаме мама. 3. Образувахме думи от зададени срички - ми, ла , ни , ма- мини, мила, лами, мамини. Обяснихме значението на всяка от тези думи и съставиха устно изречения с тях. 4. Четене на текста от читанката на стр.27/29/30, разказ по картината на стр.29. -нови думи да научат : водна лилия, папур, иглика, роза, лале. Отговаряха на въпроса кой как се казва от текста "Мила и Ели". 5. Тетр.2 по писане на стр.10 - Имената на хора започват с главна буква-писане на имена на стр.10. На стр.18 - намиране на думи в таблица и подреждане на думите отстрани на таблицата в изречение по цвят-Ина е мила. |
|
Буквара на стр.6 разгледахме картинките и децата разказаха по всяка картинка част от приказката, като отговориха на въппросите : Къде отива Червената шапчица? Какво носи в кошницата?, Кого среща в гората?, Какво се случва в къщата на баба й? ,Разделихме приказката Червената шапчица на части. Подредиха частите. Накрая разказаха приказката отначало докрай. Рисуваха по избор част от приказката. |
||
Илюстрация към приказката "Червената шапчица" |
||
1 .Вече съм първокласник Методи на работа Демонстриране
на модели на поведение при запознаване с уважение към индивидуалността на
всеки. Описване на себе си и своите интереси и любими занимания. Очаквани резултати от обучението Описва себе си, своите интереси и любими занимания. 2. Моето училище Методи на работа Описване на обекти в класната стая и в училищната среда. Сравняване и откриване на разлики в илюстрации на класна стая. Коментиране на модели на поведение, свързани с проява на уважение. Очаквани резултати Разказва за своето училище и за труда на хората, които работят в него. Посочва свои отговорности в училище и примери за толерантни взаимоотношения. |
||
20.10.2024 Звук и Буква "О" и "Р". | 1. Отваряме Буквара на стр.32. Днес ще се запознаем с буква "О". Вие вече я познавате от английската азбука. Избройте ми думи с буква "О", като гледате картинките в учебника-орех, охлюв, обръч, орел, огън. Попълнете "О" в думите орех, лимон и дърво. Да прочетем сричките в зеления правоъгълник. Като гледате картината отдолу разкажете какво виждате на нея. Какво е това?-цирк. Кой е на арената и какво прави? Конят танцува като се изправя на задните си крака. Тюленът върти обръчи. Палячото/клоунът кара мотор. Котката/тигърът прескача през огнен обръч. Децата от публиката и се смеят, ръкопляскат и се забавляват. А сега да разгледаме схемите на думите, които трябва да свържем със съответната картинка. Да прочетем текста . Нови думи: цирк, обръч, тюлен, арена, публика 2. Отворете Тетрадката по писане2 на стр.20 и упражнете писането на буква "О", запишете сричките и думите по-долу. На стр.21 упражнете писането на главна буква "О". |
|
1. В Буквара на стр.34 разгледайте картините и избройте думи с буква "Р" в тях. Изговорете скороговорката "Рачо реже прясна риба". Прочитат децата сричките в зеления правоъгълник и думите и обясняваме тяхното значение. Съставят устно изречения с думите : орел, орле, рамо, рана, трактор, оре. Разказват по картината "На море". Прочитаме текста отдолу. Разказ по картина на стр.35 " В планината" . Верижно четене на текста . Отговарят на въпроси: Къде е Марина?, Какво намери Миро? Отбелязваме отговорите в учебника. Обяснявам, че Рила е име на планина в България. Кои други планини знаем в България-Пирин планина, Стара планина, Родопа планина и др. Обяснявам значението на думата "ела/ели"и децата я свързват с картинката на стр.35 долу. Обяснявам, че думата "Ела" може да е и име на дете и тогава се пише с главна буква. Нови думи: орел, орле, рамо, рана, трактор, оре, Рила планина, ели, орли, раница. 2. В тетрадката да упражним писането на буква "Р". |
||
1. Моето семейство Методи на работа Коментиране в група на модели на поведение, свързани с изява на взаимопомощ, уважение и съпричастност към другите. Споделяне
на лични преживявания, свързани с поведение в семейството и семейни празници. Описание на свои отговорности в семейството. Очаквани резултати Посочва свои отговорности у дома и примери за толерантни взаимоотношения. Разказва за семейни празници и за празници, свързани с отбелязването на народни традиции и обичаи. 2. Моето поведение в училище и у дома Методи на работа Описание на свои отговорности в училище и у дома. Споделяне на лични преживявания, свързани с поведение в обществото. Коментиране на модели на поведение, свързани с толерантни взаимоотношения в училище и у дома. Очаквани резултати Посочва свои отговорности в училище и у дома и примери за толерантни взаимоотношения. |
||
03.11.2024 Звук и буква "У" и "Ъ". 1-ви ноември - Ден на народните будители | Да разгледаме картинките на стр.36 в Буквара. Най-горе има една буква, коя е тя, някой разпознава ли я? Тя прилича на една от английските букви по изписване, но звучи по различен начин- това е буква "У" и звук "У". Кажете ми думи в които присъства звукът "У" - ухо, муха, чук, ум, умен, Румен. Къде се намира звукът "У" в тези думи- в началото, в средата или в края? ухо-в началото, муха в средата и т.н. От колко срички се състои всяка от тях?-ухо-2 срички, муха 2 срички, чук -1 сричка. Да прочетем сричките в зеления правоъгълник. Разгледайте рисунката и ми кажете къде са децата?-в училище С кой звук започва думата?-У. Как се наричат децата , които ходят на училище?-Ученици, Кой им преподава?- Учителка. Всички тези думи започват със звука"У". Да прочетем текста под картината и да решим задачата на дъската. Прочетете думите отдолу и ги свържете със съответната картина. Как се променя пдумата "умен" според това за кого се отнася? Да прочетем в зеления правоъгълник, как се променя думата "умора", когато я прилагаме към различни хора на стр.37 - за мъж-уморен, за жена - уморена, за дете-уморено. Да разгледаме картината на стр.37. Колко деца има тама?, какво правят?-говорят по телефона, играят на компютъра и др. Прочетете текста под картината и отбележете вярното твърдение отдолу. Как ще изписваме Буква "У"? - показвам на дъската изписването на малка и голяма буква "У". Отворете Тетр. по писане2 на стр.24 и запишете малката буква "у" и на стр.25 и запишете голямата буква "У". А сега да упражним свързано писане-ум,-ун,-ул, -уми, -ну, -лу, -умен, -нула. Да подредим думите в изречение най-долу на стр.24 |
|
1. На стр.40 в Буквара горе е изписана една буква и това е буквата "Ъ". Като разгледате картинките най-горе, кои са думите в които чуваме звука "Ъ" и къде стои буквата "Ъ" в квадратчетата отдолу?-кърпа, чадър, пръст. Колко са сричките във всяка дума? Думите започващи с "Ъ" са много малко. Една от тях е "ъгъл". Покажете ми ъгъл-ъгъл на чин, на тетрадка, на стая. В един четириъгълник колко ъгъла има?-четири. Чертая квадрат и правоъгълник на дъската. Каква е приликата между квадрата и правоъгълника? Прочетете сричките . Разкажете какво виждате на картината?-Вали дъжд и слънце грее.(Можете да използвате думата Ръми ситен дъждец .) Момчето се катери по дървото с чадър в ръка. Отдолу го гледа петелът (кокошката отговарят децата). Каква е разликата между петел и кокошка?Как се наричат малките на кокошката?-пилета. Да прочетем текста отдолу. А сега да свържем всяка картинка със съответната дума. 2. Да видим как се пише буква "Ъ". Аз изписвам малка и голяма буква"Ъ" на дъската. Децата излизат и я пишат на дъската. Пишат думата "ръми". Отваряме тетрадката по писане2 на стр.28. Упражнете писането на буквата и свързването й с другите букви.Да оцветим буквичките най-отдолу и да видим, коя е птицата.-гълъб. 3. Нови думи: ръми, петел, ъгъл, четириъгълник, мърморя, лъв, чадър, дъга, Пила планина, връх Руен |
||
1. Тетрадка по писане2 на стр.24,25 Упражнение за писане на буквата "У" . Слято писане с другите изучени букви. 2. Тетрадка по писане2 на стр.28 и 29 Упражнение за писане на буквата "Ъ". Слято писане с другите изучени букви. |
||
1. Кои хора наричаме "Народни будители"? Познавате ли някои от тях? Кирил и Методи са създателите на българската азбука. Васил Априлов е създателят на първото българско училище. Васил Левски е революционер. 2.Първи ноември е ден за отдаване на почит към паметта на големите българи и техните дела. |
||
Изгледайте видеото |
||
Изгледайте видеото |
||
1.Есен Методи на работа Натрупване на сетивни опори и ярки образи и впечатления. Споделяне на собствен опит. Очаквани резултати Извършва целенасочено наблюдение. Разграничава съществените от несъществените детайли на наблюдаваните предмет, обект, явление. 2.Есен Методи на работа Интерпретиране на елементарни зависимости и отношения, свързани с дейността на хората през различните сезони. Пресъздаване и анализиране на настроения. Създаване на природен календар. Очаквани резултати Систематизира факти и данни и ги регистрира чрез рисунки и условни знаци. Селектира и съотнася съществени признаци и проявления. Описва красотата на природа през есента. |
||
10.11.2024 Звук и буква "Й" и "Я" | Започваме урока с преговор на взетите букви. Децата посочват буквите на табло и казват думи с тях. Продължаваме с диктовка: Марина е на Рила. Миро е на Рила. Румен е мърморан. Напомняме, че имената на хората и планините започват с главна буква. Днес ще се запознаем с буква "Й". Тя се изписва така "Й" и се изговаря " и-кратко". Имаме малка и голяма буква, които могат да се изписват печатно и ръкописно. Да ги разгледаме в Буквара на стр.42. Коя е печатна буква Й- покажете? Коя е ръкописна буква Й?-покажете на стр.43. Буквата може да е в началото, в средата или в края на думата. Разгледайте картинките и изговорете думите горе на стр.42-пейка, маймуна, лейка. Къде чувате Й и къде ще го поставим? Запишете го. Колко са буквите в тези думи?- маймуна(7), пейка(5), лейка(5). А колко са сричките? маймуна(3), пейка(2), лейка(2) Какъв е този човек горе до буквата Й?-йога. Да прочетем сричките отдолу-ей, лей, налей, а сега думите в розовия кръг -лай, рай, най, май- Какво означават те? Да разгледаме картината. Разкажете какво виждате: Майката и момичето са навън на двора. Те разговарят. Момичето е облечено в зелена пола на бели точки и жълта блузка. Държи лейка в ръка, с която полива цветята. Кучето подскача и лае. Майката е облечена със синя блуза, червена пола и жълта престилка на цветя.Какви са цветята в саксиите?-теменужки, рози, маргарити и др. Да прочетем текста отдолу. Децата четат. На стр.43 в зеления правоъгълник какво е нарисувано? Прочетете думите. Какво означава "РОЙ"?-много пчели на едно място-рой пчели, рой комари, рой мухи и т.н. Ако имаме много овце на едно място?-стадо овце, стадо коне, стадо крави. Ако имаме много птици? - ято гълъби, ято врабчета, ято лебеди. Да видим за какво си говорят Мила и Мони на стр.43-прочетете. Когато говорим за един предмет -пишем мой-с й накрая. Когато говорим за много предмети пишем мои с и накрая. Прочетете текста под картинката на момичето с маймунката и да отговорим на въпроса : Кой има маймуна? Как се казва момичето? А как се казва маймуната? Да упражним писането на ръкописна буква "Й". |
|
На стр.24 в Буквара да разгледаме горе буква "Я". Чуват се 2 звука-"иа", но се пише една буква "я".Като гледате картинката коя дума започва с буква Я - ябълка. Има ли дете в нашия клас , чието име започва с "Я"? - Яни. Като гледате колелото на стр44 с буква"Я" в средата, кои думи съдържат тази буква-палячо, ябълка, диня, ягода, паяк, кайсия. Да прочетем думите в зеления правоъгълник. Прочетете изреченията отдолу и ги свържете със съответната картинка за която се отнасят. На стр.45 има дуни в зеления правоъгълник - лилия е име на цвете и се пише с малка буква, но може да е име на момиче и се пише с голяма буква-Лилия. Разкажете какво виждате на картинката отдолу. Двете деца Ани и Яни разглеждат книга на земята. В книгата има ламя, замък и рицар. Да ламята прилича на дракон. Прочетете текста отдолу. Какво е "яма"?- дълбока дупка, трап. А сега да видим как се изписва буквата "Я". Запишете на дъската и в тетрадките-има яма, има ламя, леля има линия |
||
рой, стадо, ято, яма, ламя, лейка, йога,рапан, орел, бор, тюлен, обръч, палячо Децата да могат да съставят изречения с тях. |
||
17.11.2024 Преговор О,Р,У,Ъ,Й,Я | 1. Да прочетем със сричката "лу" на стр.38 в Буквара какви думи можем да образуваме? -луна, лула. Какво е луна, кога изгрява луната? Какво е лула? Да прочетем и другите думи. Какво означава оре? Прочетете двете изречения отдолу- Какво означава думата "румен"?дете със зачервени бузи. Може да означава също и име на момче. Свържете всяко изречение със схемата отсреща. Да разгледаме картинката отдолу. Какво виждате? Прочетете текста за да разберете какво пише момчето. Свържете отдолу думите с картинката за която се отнасят. 2. Отворете Тетрадката на стр.26 и напишете име на дете с буквата, която то държи. Имената на хората се пишат с главна буква. Отдолу съединете балончетете така, че да образувате дума-луна, море и др. На стр.27 в оранжевите правоъгълници има думи, които трябва да подредите така, че да образуват изречение-Мирела ли е? Как се казва знакът с който завършва изречението?-въпросителен знак Запишете изречението. А сега съставете изречение от думите в розовия правоъгълник и го запишете. Проследете лабиринта отдолу и запишете изреченията |
|
1. В Буквара на стр.46 долу да разгледаме картинката. Какво виждате? Кой сезон е?-зима. Кой месец е?-януари. Прочетете отдолу текста. Съставете изречение по картинката с момченцето-Момчето се е ударило. Къде се е ударило? на ръката има рана. Какво е правило? Представете си, че вие сте се ударили. Разкажете ми за инцидента. Например: Карах кънки и паднах. Ударих си единия крак и главата. Сега имам две рани. На стр.47 ще видим как можем да си образуваме нови думи и колко са важни буквите, защото ако само една буква сменим се образува нова дума- например "Лила" е име на момиче, ако сменим първото"Л" с "Р" ще получим "Рила"-име на планина в България. Прочетете думичките в зеления правоъгълник да видим как се променят. Прочетете за какво си говорят двете деца-верижно четене. Какво означава "ели", "мури"?-вид иглолистно дърво. Отдолу да отбележим какво има на Рила? -ели и мури. На кого Марияна е леля?-на Лилия и Мая 2. Отворете тетрадките на стр.34. Напишете срещу всяко дете дума с буквата, която държи! На стр.35 свържете думите в розовите правоъгълници така, че да образуват изречение. Запишете го . А сега прочетете думите в сините правоъгълници и запишете изречението. |
||
Какво означава датата , която записваме-18.11.2023г.?-първото число показва денят подред-18, второто число показва кой поред месец е, ноември е единадесетият поред месец. Кой месец сме сега?-ноември-11ти месец. Последното число 2023 показва коя е годината. Ако м.ноември е 11 месец, кой е десетият месец?-октомври. А кой е дванадесетия месец?-декември. Хайде да подредим месеците. Те са 12 на брой (пиша ги на дъската):1. януари, 2.февруари, 3. март, 4. април, 5. май, 6. юни, 7. юли, 8.август, 9.септембри, 10.октомври, 11 ноември, 12. декември. Кой месец започва с буквата "Я", която учихме днес?-януари. Кои месеци започват с буква "А"-април и август, а с буква "М"-март и май? Кои започват с буква "н", и кои с буква "о", а с "Ю"? В кой месец си роден? Какво е времето през този месец-дърветата, слънцето , топло или студено е, цветята, тревата какви са , има ли ги? Духа ли силен вятър, вали ли дъжд, сняг облачно или слънчево е? Кой сезон е ? Всеки 3 месеца са отделен сезон. Да ги групираме-работим на дъската. Колко сезона имаме?-4 -лято, есен, зима, пролет. Описват особеностите на всеки сезон и назовават месеците във всеки сезон. |
||
1. Безопасно поведение на улицата Методи на работа Създаване на прости схеми – начертаване/рисуване на безопасен път от дома до училището. Описване на обекти в природната и обществената среда около училището. Коментиране на модели на поведение, свързани с личната безопасност на улицата и при общуване с непознати. Очаквани резултати Посочва опасности при неспазване на правила за движение по улицата и при общуване с непознати. Изброява по-важните природни и обществени обекти по пътя си от дома до училище. 2. Трудът на хората в училище Методи на работа Споделяне на лични преживявания и наблюдения, свързани с труда на хората. Съотнасяне, групиране на предмети по родов признак. Изработване на собствена рисунка, отнасяща се до представата за труда на хората и личните предпочитания. Очаквани резултати Разказва за своето училище и за труда на хората, които работят в него.
|
||
24.11.2024 Букви и звук "Т и Д" | ||
Вече знаем всички гласни и от тук нататък ще учим само букви на съгласните звукове. Днес научихме, че съгласните звукове се групират по двойки - един звучен и един беззвучен съгласен се сприятеляват. Звучните съгласни имат някакъв звук, някакъв глас когато ги произнасяме, а беззвучните имат само шум. Гласните звукове са тези, които имат само глас и никакъв шум. Темата на днешния урок бяха другарчетата д и т - д е звучен съгласен, а т - беззвучен. Те си приличат много по звучене. Ако махнем гласа от д, ще получим т, а ако добавим глас на т, ще получим д. Това се случва често когато говорим, напр. град - чуваме [грат], или отговор - чуваме [одговор]. Буквите на тези звукове приличат на тези, които използваме на английски, но не съвсем. Затова трябва да внимаваме. За да упражняваме разпознаването на буквите т и д, четохме срички, думи, изречения и текстчета. Упражнявахме се и в писането на буквите т и д. Направихме звуков анализ на думите тиква, метла, трион, дама, диня и дърво, като обърнахме внимание на кое място в думите са звуковете т и д, колко са сричките и колко - звуковете в думите, и се опитахме да напишем някои от тях на дъската - тези, на които знаем всички букви. |
||
1. Аз и хората около мен Методи на работа Коментиране на модели на поведение, свързани с проява на взаимопомощ, уважение, толерантност и съпричастност към другите. Описание на поведение по картинен казус. Очаквани резултати Разказва за своето училище и за труда на хората, които работят в него. Посочва свои отговорности у дома и в училище и примери за толерантни взаимоотношения. 2. Моето родно селище Методи на работа Описване на обекти в природната и обществената среда. Наблюдение на културни институции в родния край. Рисуване на схема с обществени и природни обекти в района на училището и в родното селище. Очаквани резултати Назовава името на държавата и на селището, в които живее. Описва местоположението на селището, в което живее. |
||
01.12.2024 Буква и звук С и З | Днес научихме следващите две другарчета - беззвучния съгласен звук "с" и звучния "з". Буквата на беззвучния съгласен има съвсем същото съответствие в азбуката, която ползваме на английски, затова не е трудно да я пишем, но трябва да внимаваме като я четем - звучи като "s". Буквата "з" прилича на числото 3 и на обърната буква "Е", трябва да внимаваме да не я пишем наопаки. Оградихме буквите "с" и "з" Звуковите модели днес включваха думите самолет, каска и кос за беззвучния "с" и зърна, знаме и роза за звучния "з". На повечето от тези думи знаем всичките букви, така че ги написахме на дъската. Както винаги, измисляхме думи, съдържащи звуковете, които изучаваме - самолет, стюардеса, писта, стълба, слънце; зима, пързалка, знамена, зайци, пързалям се. Четохме сричките, думите и текстовете, които стават все по-дълги . Обърнахме внимание как трябва да произнасяме числото 8 и как да пишем близкото по звучене име на река - Осъм, с главна буква "о" и различен гласен звук между "с" и "м" . Уточнихме също, че понякога само мястото на ударението е достатъчно да сменим, за да се получи друга дума - Зори (ударение на първата сричка) и зори (ударение на втората сричка) Отново образувахе съобщителни изречения по картинки Припомнихме си отново сезоните. Разбрахме, че понякога думите сменят малко значението си - есента не е направена от злато, но я наричаме златна заради красивите жълти листа на дърветата, които изглеждат като златни . Опитахме се сами да разберем защо наричаме някое дете "златно" - защото е добро, трудолюбиво, упорито и постига целите си. Упражнявахме се да пишем новите букви в учебната тетрадка. Открихме други думи, започващи със или съдържащи техните звукове - слон, сак, сърна, скиор, Струма ; заек, зелка, коза, зебра. Посочихме, че разбираме коя буква да пишем в края на думата като добавим гласен звук след нея и проверим какво се чува - ако чумаме "з" (както в ориза), ще напишем "з" и в думата, в която чуваме накрая "с" (чуваме [орис], но пишем ориз); ако чуваме "с", и двете думи ще напишем с буквата "с"(носа - нос). |
|
Коледа и Нова година Методи на работа Споделяне на личен опит за празнуването на Коледа, Нова година и други семейни празници и традиции. Изработване на украса и картички за празника. Очаквани резултати Разказва за семейни празници и за празници, свързани с отбелязването на народни традиции и обичаи. Да Довършва празнични орнаменти. Прави поздравителна картичка за семейството си.
|
||
08.12.2024 Звук и буква К и Г | Игра на имена на населени места с "К"-Котел, Кресна, Казанлък, Куклен Разказ по картини- Катя и Кирил имат куче и коте. Кученцето Кико си удари крачето. Заведоха го при ветеринарен лекар да го прегледа. Той превърза крачето на Кико. Катя, Кирил и кученцето се прибраха удома. Звуков модел на думите-куче, зелка и кокошка Кое насекомо е изобразено на картинката?-калинка. Калинката е насекомо и комарът е насекомо. Изброяват насекоми, показвам им табло с изображенията на: бръмбар, комар, калинка, скакалец, пеперуда, пчела , мравка, богомолка. Колко крака имат насекомите? А колко крака има рака? Да прочетем разказът "Калинка". |
|
Игра - Имена на градове в Англия и България. Откриваме буквата "Г" в думите :гъба, дъга и гердан. Четем думите започващи със сричките: га, го, ге, гъ, гу , ги. Назоваваме думи съдържащи "Г" по картината в учебника и прочитаме разказа . Какъв звук издава мишлето?-гриз-гриз-гриз. Какво обича да гризе/яде?-книги/хартия, сирене, кашкавал. Диктовка :Генка е от село Гърмен. Гено е от село Гела. Галя е от град Грамада. Да заменим буквата "Г" с буквата"К" в думите гол-кол, гледка-клетка, гора-кора, гара-кара, горен-корен. Писане на малка и главна буква "Г" в Учебната тетрадка 2 |
||
колело, камион, лека кола (автомобил), трактор, комбайна, влак, самолет, лодка, платноходка, кораб, космически кораб, ракета |
||
05.01.2025г. Преговор Д.Т,З,С. Писане на буква"Г" | Писане на буква "Г"-малка и главна в Тетр.2 |
|
Преговор Д,Т,З,С 1. Диктовка на писане на букви на дъската |
||
Зима Методи на работа Сравнение – разглеждане в съпоставителен план (с годишното време есен) на детайли от природните промени и на такива, свързани с труда и бита на хората. Селектиране на признаци, отразяващи промените. Дискусия и споделяне на личен опит. Очаквани резултати Разпознава характерни промени в природата през различните сезони. Разказва за труда на хората през различните сезони. Регистрира промени в природата и живота на хората. Описва красотата на природата през зимата.
|
||
12.01.2025 Звук и буква П и Б | 1. Започваме с проверка на домашната работа. Днес ще се научим да произнасяме, откриваме и пишем буква "П". Можете ли да ми кажете думи започващи с буква "П"-пате, пртел, пуйка, паун, пиле , прасе, памук, пари и др. Да разгледаме в Буквара на стр.66 да прочетем сричките в зеления правоъгълник и да съставим думи с тях: па-пате, пъ-пъпеш, пе-пеперуда, пи-пиле, пу-пума, по-поляна, пя-пяна. Как се движи рака?-напред и назад/пред и зад. Примери: Пред мен, пред дъската, пред шкафа, зад стола, зад ъгъла, зад скалата, зад шкафа. Прочит на "Приятели" на стр.66 в Буквара и отговор на въпроса :Кой какво прави? детето се смее, топката тупка и петлето пее. |
|
1. Разгледайте картинките в Буквара на стр.68 и избройте думи започващи с буквата "Б". Да прочетем сричките в зеления правоъгълник. Образуваме думи от сричките и четем в думите в буквара. Децата измислят изречения с думите - Балонът лети в небето, Купих си билет за кино, и др. Прочит на разказа "Азбука" с отговор на въпроса : Кой е измислил българската азбука? Децата четат - верижно четене. Играем играта "Бесенка" с думи с буквата "Б". 2. Писане на малка буква "б" и голяма буква "Б" в Тетр.2 на стр.56 и свързването й с други букви при писането на думи. |
||
Обичаме природата и се грижим за нея Методи на работа Споделяне на личен опит. Очаквани резултати Демонстрира грижовно отношение към природата в родния край. Познава основни правила за нейното опазване. |
||
19.01.2025г. Преговор К,Г,П,Б | 1. В Тетрадка 2 по писане на стр.52 и 53 изпълняваме упражненията по правопис на думи с буква К и буква Г , съставяне на изречения 2. От Буквара на стр.64 прочетохме думите в зеления правоъгълник и и видяхме, как думите се променят, ако сменим една буква само-кол-гол, кара-гара и др. Прочетохме в Буквара текста на стр.64. Диктовка на текста от Буквара на стр.64. Децата пишат под диктовка в Тетр. по писане2 на стр.47 . 3. Игра на имена на населени места с "К"-Котел, Кресна, Казанлък, Куклен 4. Прочетохме разказа от Читанката на стр.65 "Немирник". Отговорихме на въпроса :За кого се отнася? |
|
1. Игра на имена на населени места с "К"-Котел, Кресна, Казанлък, Куклен Разказ по картините-Катя и Кирил имат куче и коте. Кученцето Кико си удари крачето. Заведоха го при ветеринарен лекар да го прегледа. Той превърза крачето на Кико. Катя, Кирил и кученцето се прибраха удома. Звуков модел на думите-куче, зелка и кокошка. Кое насекомо е изобразено на картинката?-калинка. Да прочетем за калинката и комарът. Калинката е насекомо и комарът е насекомо. Изброяват насекоми, показвам им табло с изображенията на: бръмбар, комар, калинка, скакалец, пеперуда, пчела , мравка, богомолка. Колко крака имат насекомите? А колко крака има рака? Да прочетем разказът "Калинка". Да научим малко повече за калинката. Да поиграем с калинката- прикачам и показвам файл: "Занимания с калинки". - Играем играта "Да поиграем с калинките чуй и изпълни"-брой до 5 стани и се завърти, направи смешна физиономия, подскочи 3 пъти на левия си крак, клекни 5 пъти и др. Всяко дете чете и дава указания на другите подред. - Прочитат разказа за Сиси и Лили червената и жълтата калинка и отговарят на въпросите под текста. - Как се раждат калинките?- яйца, ларва, какавида, калинка- нови знания А сега да се научим да изписваме ръкописно малка и главна буква "К"- работа в Учебната тетрадка 2 2. Игра - Имена на градове в Англия и България. Откриваме буквата "Г" в думите :гъба, дъга и гердан. Назоваваме думи започващи със сричките: га, го, ге, гъ, гу , ги . Назоваваме думи съдържащи "Г" по картината в учебника и прочитаме разказа в Буквара. Какъв звук издава мишлето?-гриз-гриз-гриз. Какво обича да гризе/яде?-книги/хартия, сирене, кашкавал. Диктовка: Генка е от село Гърмен. Гено е от село Гела. Галя е от град Грамада. Да заменим буквата "Г" с буквата"К" в думите гол-кол, гледка-клетка, гора-кора, гара-кара, горен-корен. Писане на малка и главна буква "Г" в Учебната тетрадка 2
|
||
1.Проверка на Диктовката.2. Упражнение по писане на буква Б и буква П на стр.55 и 57 в Тетрадка2 по писане. 3.След това прочетохме от Читанката на стр.69 текста "България" и "Азбука". |
||
Части на растението Методи на работа Анализиране на предназначението на всеки орган на растението. Очаквани резултати Посочва по схема частите на растенията – корен, стъбло, листо, цвят, плод. Анализира някои различия в израстването на определени растения, чийто плод е в почвата и над почвата. |
||
26.01.2025г. Звук и буква Ф и В | 1. Проверка на домашното. Децата, които са без домашно дописват домашното. Звук и буква "Ф"-изброяваме думи , които съдържат звука "Ф" и децата откриват къде се намира:в средата, в началото или в края-фар, куфар, картоф, фенер. 3. Четене на срички и образуваме думи с тях. Съставяме изречения. 4. Децата четат "Загадка" от Читанката на стр.72. Обясняваме думите "гмурка се" и "обитател", "обитава"-живея някъде. Например: Заекът е обитател на гората. Камилата обитава пустинята. Първобитните хора обитават пещерите. 5. Четем на стр.73 "Опасен Футболист". 6. Писане на буква "Ф" в Тетр. по писане2 на стр.60 |
|
1. Звук и буква "В"-изброяваме думи , които съдържат звука "В" и децата откриват къде се намира: в средата, в началото или в края-вълк, вълна, велосипед, врана, крава, влак. 2. Четене на срички и образуване на думи с тях. Съставяме изречения. 3. Децата четат "Врана в локва" от Читанката на стр.74. Отговарят на въпросите "Как се казва Враната?"-Ваня и "Къде се къпе враната?" -в локва. 4. Четем на стр.75 "Във влака". Обясняваме думата "гара". Децата изброяват други превозни средства-самолет, автобус, автомобил 6. Писане на буква "В" в Тетр. по писане2 на стр.62 |
||
Какво е необходимо на едно растение, за да порасне Методи на работа Споделяне на придобит опит за условията за развитие на растенията. Очаквани резултати Изброява условията за развитие на растенията: въздух, вода, топлина, светлина, почва. |
||
02.02.2025г. Звук и буква Ш и Ж | 1. Проверка на домашното 2. Днес ще научим звукът "Ш" и как се изписва този звук, т.е. малка буква "ш" и голяма буква "Ш".Отворете Буквара на стр.78. Можете ли да се сетите думи, които започват с "Ш"-шал, шапка, шипка. Какво са шипките? -след като прецъфти и листенцата на розата опадат се появява плодът шипка. Той е богат на витамин "Ц" и затова правим чай от шипките. Чаят ни помага да се възстановим по-бързо, когато сме болни . Какво е това на картината до която е написана думата "ипка с главно Ш? -паметник построен на връх Шипка в Стара планина. Защо хората са построили този паметник?- за да помнят герите, които са загинали при отбраната на връх Шипка в Руско -Турската освободителна война. 3. Разгледайте картината най-долу и разкажете какво е изобразено на нея.-дете с шал, шапка и палто събира шишарки в кошница. Да прочетем разказа "Шарко и Шишко " от Буквара на стр.78. Свържете отдолу кой шал е Шарко и кой шал е Шишко.4. Да прочетем за непослушния Мишо на стр.79. Защо е непослушен? Разкажете какво виждате на картината?-Мишо и баща му са отишли да ловят риба на езерото. Те ловят риба с въдици. В езерото има риба, жаби и водни кончета. Мишо си намокри обувките, защото не си обу ботушите.. 5. Можете ли да измислите нова история със заглавие " Послушният Мишо". 6. Да напишем в тетрадка 2 по писане буквата "Ш" |
|
1. Днес ще научим как се произнася и пише буква "Ж". Разглеждаме в Буквара на стр.80 печатната и ръкописната буква "Ж" и казваме думи с "Ж".2. Четем "Жалба" от Буквара на стр.80 със задача да отговорят на въпроса: Кой е подал жалба?-враните. Какви са враните?-гладни и искат да ядат (кълват) кпруши. Как се защитил Ежко? 2. Да прочетем на стр.81 разказа "Жираф и жаба"-верижно четене. Как се казва жабата?- Живка, Как се казва Жирафа?-Жиро. От къде е жирафа?-намират в текста "Африка".Какво искат да правят жабите?- да пътешестват, обясняваме думата "пътешестват". Къде ли пътешестват жабите? 3. Да упражним писането на буква "Ж" в Тетрадка2 по писане на стр.69. |
||
Диви животни Методи на работа Осъществяване на беседа за познати на децата диви животни. Разпознаване на техните малки. Решаване на картинни ребуси. Очаквани резултати Разпознава някои диви животни и техните малки. Разбира необходимостта от полагане на грижи за дивите животни през зимата.
|
||
09.02.2025г. Преговор Ж,Ш,В,Ф,П,Б | 1. Проверка на домашното 2. Четене на 4 текста на стр.80,81,78, 79 3. Упражняване на писане на малка и голяма буква Ж, Ш, В,Ф,П,Б,К,Г,Д,Т 4. Четем текста на стр.83 "Рожден ден на Жоро". |
|
1. Диктовка: Жоро живее в Шабла. Днес има рожден ден. Мама Жана кани гости. Баба Петя направи торта и я даде на Жоро. 2. Направете от Тетр. 2 на стр 71 упражнение 1. 3. Противоположни думи 4. Правопис ж или ш, п или б: бърз/с, мъж/ш, и др. |
||
1.Запознаване с континента Африка, как изглежда. От кои животни е обитаван. Какви растения има? Част от Африка е пустинята Сахара. Какво означава пустиня? С какво е характерна тя?- много е горещо през деня , има много пясък, няма вода и има много малко растения. На някои места има оазиси. Какво означава оазис, с какво е характерен? има малък извор на вода, която образува малко езеро около което има растителност и служи като място за почивка. Какви животни живеят в пустинята? Камили, зебри, щраус, гущери, змии и др. Защо камилата има гърбица? Какви растения се срещат в пустинята?-кактуси, палми и малко треви около оазисите. |
||
Васил Левски- разказ. Буквар стр.76 - разказ да прочетем. Защо е наречен "Левски"? Истинското му име е Васил Иванов Кунчев. Роден е в град Карлово.. Загива на 19.02.1873г. Васил Левски-Какъв е неговият характер? : ПРИЯТЕЛЯТ МИ ЛЕВСКИ, С КОГОТО ЖИВЕЕМ Е НЕЧУТ ХАРАКТЕР, КОГАТО НИЕ СЕ НАМИРАМЕ В НАЙ-КРИТИЧЕСКО ПОЛОЖЕНИЕ, ТО ТОЙ И ТОГАВА Е ТАКЪВ ВЕСЕЛ, КАКТО И КОГАТО СЕ НАМИРА В НАЙ-ДОБРО ПОЛОЖЕНИЕ. СТУД, ДЪРВО И КАМЪК СЕ ПУКА, ГЛАДНИ ОТ ТРИ ДЕНЯ, А ТОЙ ПЕЕ И СЕ ВЕСЕЛИ. ВЕЧЕР ДОДЕТО ЩЕ ЛЕГНЕМ, ТОЙ ПЕЕ; СУТРИН ЩОМ СИ ОТВОРИ ОЧИТЕ ПАК ПЕЕ. КОЛКОТО И ДА СЕ НАМИРАШ В ОТЧАЯНОСТ, ТОЙ ЩЕ ТЕ РАЗВЕСЕЛИ И ЩЕ ТЕ НАКАРА ДА ЗАБРАВИШ ВСИЧКИ СТРАДАНИЯ. ПРИЯТНО Е ЧОВЕК ДА ЖИВЕЕ С ПОДОБНИ ЛИЧНОСТИ” |
||
Домашни животни Методи на работа Споделяне на личен опит за познати на децата диви животни. Разпознаване на техните малки. Решаване на задачи от учебника и тетрадката. Очаквани резултати Разпознава и назовава домашните животни и техните малки. Анализира ползата от тях за човека. Познава основните грижи, които човек полага за тях. |
||
16.02.2025г. Звук и буква "Ч" и "Х" | 1. Днес ще се запознаем със звук и буква "Ч". Гледаме клип на "Академико": В думата "чистач" къде се намира буква "ч"?-в началото и в края. Какво означава думата "чистач"?-човек, който чисти масата, пода и др. Какво използва чистача за да чисти?-гъба, кофа с вода и сапун, четка, стирка, метла и лопата. В думата "учител" къде се намира буква "ч"?-в средата. Какво означава думата "учител"?-човек, който учи другите хора. Какво използва учителят?-учебник, тетрадка, дъска, показалка.В думата "шивач" къде се намира буква "ч"?- в края. Какво означава думата "шивач"?-човек, който шие дрехи. Какво използва шивачът за да шие?-игла и конец. Какви други професии познавате?-стр.85 от Буквара: готвач, ковач, пазач, и др. обущар, инженер, цигулар, пианист, шофьор. 2. Гледаме клипа на Академико - Буква "Ч" как се изписва буквата. Петлето кълве с човката черешата и червея. В Буквара на стр.84 разглеждаме картините и изброяваме думи с "Ч"-чадър, чанта, чайник, часовник, чаша. Четем сричките и думите образувани с тези срички в Буквара на стр.84. Къде използваме думата "честит"?- честит празник, честит рожден ден. Децата четат разказа "Часовникът на Чавдар". Различаваме печатна и ръкописна буква "Ч". 3. Пишем буква "Ч" в Тетрадка по писане 2 на стр.72 и 73. |
|
1. Академико клип- Къде се чува звукът "Х" в думите: храст, глухарче, хризантема, мъх. Какво е глухарче?-цвете. Кои други цветя познавате? 2. Гледаме клип Буквар-буква "Х" - Как се пише буква "Х". Кои думи с "х" научихте от клипа?-хобот на слон, хладилник и хамстер. Какво прави слона с хобота?- пие вода, пръска с вода и поставя плодовете в устата си с хобота. 3. Открийте думи с "Х" в Буквара на стр. 86. Да прочетем разказа "Хамстерът Хруп". Защо се казва Хруп?, Къде живее хамстера?- в хралупа. Кой още живее в хралупа на дървото?-катеричката. Какво яде хамстера? Как е облечен? 4. Писане на буква "Х" в Тетрадка по писане 2 |
||
1 март-Баба Марта, 3 март-Освобождението на България , 4 март - Тодоровден, 8 март-празникът на жената и празник на мама в България 2. Рецитал за 3ти март |
||
Български празници, обичаи и вярвания Баба Марта и празници през март Методи на работа Представяне на информация от специализиран източник “Български празници, обичаи и вярвания“. Споделяне на личен опит. Очаквани резултати Знае, че „Баба Марта" се чества на първи март- според фолклорните вярвания това е първия ден на пролетта. Да Знае за обичаите, вярванията и празниците през месец март. |
||
23.02.2025 Звук и буква "Ц". Преговор Х,Ц и Ч | 1. Разгледахме картинките в Буквара на стр.88 и назовавахме думи, които започват с буквата "ц". Прочетохме сричките и думите към тях. Разгледахме картината отдолу и децата разказваха какво виждат на нея. 2. Прочетохме разказа "На цирк" стр.88 и отговаряха на въпроси: Как се казват смешниците?-Цецо и Цанко; Какво правят кученцата?; Кои правят циркови номера?;-гимнастиците; Какво прави папагала?- казва цялата азбука. Вие обичате ли да ходите на цирк? Разкажете! Децата четат текста - верижно четене. 3. Четем "Ваканция на село"стр.89. Как се казват дядото и бабата на Венци? Можете ли да ми кажете други имена, които започват с "Ц". Учениците разказват по картината в Буквара. 4. Пишем буква "ц" в Тетрадка №2 на стр.76 и 77. |
|
От Буквара на стр.90 преписахме текста за враната. Направихме проверка и упражнихме писане на букви "Ч", "Х", "Ц" малки и големи. |
||
Писане на малка и голяма буква "Ц" в Тетрадка №2 на стр.76 и 77. Свързваме "ц" с други букви . Образуваме изречение с думи съдържащи "ц". |
||
Български обичаи и вярвания Мартеница Методи на работа Представяне
на информация от специализиран източник. Споделяне и придобиване на личен опит. Очаквани резултати 1. Научава кога и как се приготвят мартениците. Знае до кога се носят и какво значат цветовете на мартеницата. Научава от какво пазят мартениците и коя носи късмет. „Според традицията щастие и късмет носи онази мартеница, която ти е подарена.“ 2. Прави мартенички за своите братя и сестри. |
||
02.03.2025г. Звук и буква "Щ"и "Ю" | 1. От Буквара на стр.92 да разгледаме буква Щ. Как се пише? На коя буква прилича?-ш. Когато произнасяме "Щ", кои звукове чуваме?-ш и т. Чуваме 2 звука-пишем една буква. Винаги, когато чуем ш и т един след друг в думата ще пишем буква "Щ". Да сравним печатната и ръкописната буква "Щ". Избройте думи с Щ. Да прочетем думите със сричките -ещ, -ощ, -щу, -що от стр.92. Четем думи за да установим разликата между Ш и Щ и Щ и Ц. 2. Прочитаме разказа "Щъркел на училище". Откриваме грешките в текста. Четем разказа "Щурец и мравка". Според вас как е постъпила мравката? 3. Пишем буква "Щ" в Тетрадка по писане 2. |
|
Звук и буква "Ю" 1. От Буквара на стр.94 да разгледаме буква „Ю“. Как се пише? Да сравним печатната и ръкописната буква "Ю". Избройте думи с „Ю“. Да прочетем думите с „Ю“от стр.94. 2. Прочитаме "Юлка и люлката". Къде е Юлка? Четем разказа "Любимата кукла". Какво включва менюто? 3. Пишем буква "Ю" в Тетрадка по писане 2. |
||
Аз съм българче - Читанка стр.4 |
||
Трети март Методи на работа Осъществяване на беседа, свързана с познанията на децата за празника Трети март. Разграничаване на понятията „семеен празник“ и „Национален празник“. Оцветяване на националния трибагреник. Прослушване на националния химн. Очаквани резултати Свързва честването на Националния празник с датата Трети март. Разпознава българското знаме и Химна на Република България като национални символи. Рецитира стихове за България. |
||
09.03.2025г. Преговор Щ и Ю стр.96 | 1.Четем двата текста на стр.96. 2. Упражняване на писане на буквите „щ“ и „ю“ в Тетрадка 2 . 3. Четем текста на стр.97 "Приказка за щастието" 4 .Кои думи за кой герой се отнасят? 5. Какво е щастието за пчелата? |
|
Чистотата е здраве Методи на работа Селектиране на обекти по признака „четвъртото е излишно“. Коментиране на модели на поведение, свързани с поддържане на личната хигиена. Подреждане на действия в определена последователност.
Очаквани резултати Посочва дейности за здравословен начин на живот – лична хигиена, закаляване и спорт. Обяснява необходимостта от спазване на лична хигиена. |
||
16.03.2025г. Звук и буква ь и ьо | 1. Упражнихме се да пишем буква "Ю". Четохме от Буквара "Юлка и люлка" и "Любимата кукла" на стр. 94 и 95. Отговорихме на въпросите какво е "дюля", конфитюр, гювеч и юфка. Какво е менюто за закуска, обяд и вечеря? 2. Днес ще се запознаем с буквата "ь" - ер малък. Тя може да бъде само малка буква и се среща само в средата на думата. Няма думи, които да започват с "ь"-ер малък. Можем да я изговорим ако до нея стои буква "о" и става звукт "ьо". Ер-малък "ь" стои винаги след съгласен звук. Да си припомним кои са гласните?-а, ъ, о, у, е, и. Кои са съгласните ?- всички останали букви. Да изговорим "ьо", а сега да го напишем. В думата Петьо, къде е звукът ьо?-накрая, а буквата ь /ер-малък/ се намира след съгласната буква "т". Запомнете, че "ьо" се пише след съгласен звук, като например в думите Ваньо, Митьо, синьо, монтьор и др. Напишете в малката тетрадка, тези думи. В Буквара на стр.98 да разгледаме картинките и да прочетем думите под тях. -шофьор, фризьор, танцьор. В много названия на професии можем да открием звукът ьо- монтьор , миньор актьор, боксьор, треньор, фризьор, танцьор и др. Какво правят тези хора?-монтьорът монтира автомобили, актьорът играе роли във филми и постановки в театъра и т.н. Да прочетем на стр. 98 "Към звездите" . Колко думи в стихотворението съдържат ьо?-7 На стр.99 прочетете "Професия шофьор". Коя професия най-много ти харесва? |
|
1. В малката тетрадка напишете ь и ьо, монтьор, Петьо, Митьо! 2. В Тетрадка по писане 2 на стр. 86 изпълняваме всички упражнения по писане. 3. Разяснявам и устно правим упражненията на стр. 87 в Тетрадка 2, които остават за домашно. |
||
В много названия на професии можем да открием звукът ьо- монтьор , миньор актьор, боксьор, треньор, фризьор, танцьор и др. Какво правят тези хора?-монтьорът поправя автомобили, актьорът играе роли във филми и постановки в театъра и т.н. Какви други професии познаваме-музикант-цигулар, пианист, доктор, медицинска сестра, аптекар, магазинер, шивач, обущар, инженер, строител, полицай, учител и др. Какви инструменти и пособия използват в професиите? Разкажете за лекаря, строителя и шивача. |
||
Как да се храним здравословно Методи на работа Групиране на храни по определен признак. Споделяне на личен опит, свързан с
храненето. Очаквани резултати Обяснява необходимостта от приемане на разнообразна храна. Дава примери за растителни и животински храни. |
||
23.03.2025г. Звук и буквосъчетание "ЙО" | 1. Започваме часа с четене от Буквара на стр.93 "Щурец и мравка". Как според вас е постъпила мравката? Да прочетем на стр.99 в Буквара разказа "Професия шофьор". Разкажете за какво си мисли шофьорът. Припомняме си правилата за писане на "ьо"-пише се винаги с малка буква и се открива в средата и в края на думата. Пишем диктовка: Петьо е танцьор. Вальо е актьор. Обичам синьото море. 2. Днес ще се запознаем с буквосъчетанието "ЙО", който се пише с Й и О. Той може да стои в началото в средата и в края на думата. Може да се пише с малка и главна буква. В средата на думата "йо" се пише след гласна буква-а,ъ,о,у,е,и. Например Йордан, йоника, майор, майонеза. Да прочетем разказа "Рожденик" от Буквара на стр.100. Как се казва рожденикът?-Йордан. С какво е облечен?- костюм и папийонка. Кой идва на гости за рождения ден на Йордан?Какви подаръци е получил? Какво е сервирано на масата?. Свържете думите с картинките. Разкажете как празнувахте вашия рожден ден. 3. Как се казва човекът, който прави магия?-магьосник Разгледайте картината в Буквара на стр.101. Какъв е този човек?-магьосник. Как е облечен?- с наметало, има медальон и т.н. Да прочетем разказа "Филм " на стр.101.Какъв е чичо Доньо и какво снима? От кого се изпълняват опасните действия във филма?-от каскадьори. 4. Да се упражним да пишем "ЙО" в Тетрадка по писане 2 на стр.88. |
|
Аз и моето здраве Методи на работа Свързване и групиране по определен признак на храни. Споделяне на личен опит по отношение на дейности за здравословен начин на живот.Очаквани резултати Посочва дейности за здравословен начин на живот – лична хигиена, закаляване и спорт. Обяснява необходимостта от приемане на разнообразна храна. Дава примери за растителни и животински храни. |
||
30.03.2025г. Звук ЙО или ЬО. Правопис, преговор и упражнение. Мога да чета думи с йо и ьо. | Здравейте, Днес ще си припомним кога пишем йо и кога ьо. Сеща ли се някой? Точно така: йо пишем в началото на думата и след гласна, а ьо - след съгласна. Нека да запишем няколко думи, за да се упражним! Ще го направим заедно на дъската. Вие ще ми казвате дали думата ще напишем с йо или ьо: актьор, шофьор, майонеза, Пейо, боксьор, майор, Йоана. Браво! Стойо, Вальо, пощальон. С каква буква написахте първите две думи? Точно така! Пишат се с главна буква, защото са имена. Как наричаме човек, който танцува добре? А човек, който кара кола? Добре, а човек, който участва във филм? Браво! Запишете тези думи в тетрадката/ актьор, танцьор, шофьор/ и с всяка от тях напишете по едно изречение. Например: Моята майка е танцьорка.
|
|
Първокласник - Читанка стр.6 |
||
Натиснете линка и изпълнете упражненията. |
||
06.04.2025 Азбучен ред | Великден Методи на работа Разказва за семейни празници и за празници, свързани с отбелязването на народни традиции и обичаи. Очаквани резултати Учениците да споделят лични преживявания, свързани с празнуването в семейството. Изграждане на толерантно отношение към празнуващите други празници. Рисуване и оцветяване на великденски яйца. Работа с художествен текст, тематично обвързан с празника. |
|
1. Разговаряхме за празниците Великден и Гергьовден. Децата разказаха за шоколадовите яйца и играчките в тях. 2. Играхме играта "Бесенка" с думите "октопод, пингвин, луна, коте, слон и др. 3. Прочетохме произведенията "Великден" и "На Гергьовден"-прочит от учителя и прочит от учениците. Отговорихме на въпросите под всеки текст. 4. От Тетр. към Читанка изпълнихме на стр.10/упр.1,3,4 |
||
27.04.2025 Кирил и Методий | Отворете сега читанката на стр. 7 и да прочетем текста "В гнездото" А сега да прочетем и втория текст за днес "Росица и топката" на стр 12 , а след това отново ще отговорим на въпросите към текста. Благодаря ви! |
|
"Кирил и Методий"- Читанка стр.22 Тетрадка стр.20 |
||
04.05.2025г. В или ВЪВ | 1. Започваме с преговор за пренасяне на срички на нов ред. Изпълняваме писмено от Тетрадка 3 на стр. 10 и 11 упр.1,2,3 и 4. 2. В Тетрадка 3 на стр.14 е новият урок "С или СЪС". Изпълнихме на стр. 14 и 15 упр.1,2,3 и 4. |
|
В или ВЪВ Научихме правилото да пишем ВЪВ пред думи, които започват с буквите В или Ф. Направихме в Тетрадка 3 на стр.16 и 17 упр.1,2,3,4 и 5. Диктовка: Милена и Емил са на море. С тях е и кучето им Шаро. Емил и Шаро плуват. Милена се страхува. |
||
11.05.2025г. Как се пишат думи с ''Я'', ''Ю'', ''Щ'' и "Дж" и "Дз" | ||
Природата в моя роден край Методи на работа Насочване към детайлите, типични за живата и за неживата природа. Систематизиране
на основни правила за опазване на природата. Очаквани резултати Познава природните забележителности около града. Систематизира основни правила за опазване на природата. Разказва за свои преживявания сред природата.
|
||
18.05.2025г. И или Й | 24 май Методи на работа Коментар
за делото на светите братя Кирил и Методий. Подготовка за честването на
празника. Очаквани резултати Свързва честването на 24 май с делото на светите братя Кирил и Методий. |
|
25.05.2025г. Гласните звукове и техните букви | Днес преговаряхме правилата за писане на и и й, на гласните и съгласните звукове в българския език, като се упражнявахме в учебна тетрадка 3 Припомнихме си, че пишем й когато става въпрос за един предмет или лице - един герой, един славей, един полицай. Когато са много предмети или лица, пишем и - много герои, много славеи, много полицаи. Припомнихме си, че гласните звукове в българския език са 6 и че се делят на 3 двойки а и ъ, е и и, о и у. Гласните във всяка двойка си приличат по звучене когато не са под ударение (гласната, която ""удряме" по-силно, изговаряме с по-голяма сила). За да знаем коя буква да напишем, измисляме подобна дума, в която съмнителният гласен да е под ударение. Например се чудим как да напишем о/уко, сещаме се за очен и пишем око. Припомнихме си, че съгласните звукове също се сприятеляват по двойки - б с п, в с ф, г с к, д с т, ж с ш, з със с. Когато са в края на думите или до друг съгласен, съгласните от всяка двойка звучат еднакво. За да разберем с коя буква да ги напишем, променяме думата. Например че чудим как да напишем град/т, променяме на градове и пишем град.
|
|
Празнуваме и живеем заедно Методи на работа Споделяне на лични преживявания, свързани с празници. Коментиране на поведение, свързано със съпричастност и помагане на другите. Слушане и/или изпълнение на песен. Очаквани резултати Разказва за семейни празници и за празници, свързани с отбелязването на народни традиции и обичаи. Знае за "Международния ден на детето" в България. |
||
01.06.2025г. Какво научих за Българския език | Съчинение по серия от картинки Тетр.3 стр.40 и 41 |
|