13.11.2020 Домашна работа

Учебната тетрадка 2 - с. 26 и 27. На с. 26 първо редуваме имената на момичетата - Ина и Ани, после преписваме една след друга думите (мари, Мери, мина, Мина, Ели, ели, ела), като внимаваме да напишем главна буква за имената. От това упражнение се вижда, че ако пропуснем да го направим, ще се разбере нещо друго (ели като дървета, а не като име на момиче). Следващата задача е да препишем пряката реч с чертичка отпред (-Ели, ела у Лили.), а после да напишем буквите в реда, който е показан с цифра, като не бързаме, за да преценим дали ще имаме нужда от главна буква в  началото, ако се образува име (мае - Ема, оран - Нора, лиорн - Орлин). Накрая преписваме изречението и изписваме още няколко пъти името Йоан. На с. 27 преписваме всички думи, които се образуват като свържем сричките (руно, руло, рулароми, ромон, ромоли). После трябва да изберем с коя буква да напишем имената - р или л. Може на първия ред да ги напишем с р, а на втория - с л (Марина, Марин, Ирина; Малина, Малин, Илина). Пред въпросителния знак на следващия ред трябва да напишем името като подредим правилно буквите както е показано с номера (миле - Емил, първата буква в името е отпечатана). Нататък е лесно - преписваме думите, изреченията и изписваме красиво буквите.

Буквар - с. 42: звуков анализ на думите роза, кула, риза. Оцветете квадратчетата където има гласен звук в червено.