Знам и мога Входящ тест по БЕЛ

ЦЕЛЕВА КОНЦЕПЦИЯ НА УРОКА:

Тестване входящо ниво на учениците по БЕЛ

 Цели на ниво учебна програма  : Установяване нанивото - умения за разказ по картина.

Подготовка за тест входящо ниво по Околен свят

Разпознаване на животни и местоживеенето им

Работа за финна моторика  оцветяване и назоваване на Катерица с жълъд

Цели на ниво урочна единица (тема): Аз виждам и разказвам; Аз знам това животно и знам къде жевее; Аз мога да правя мост и шпагат-физическо развитие игра.

 

Основна идея на урока: Тестване, подготовка, развитие и играя за да мога

 

 Понятия (разграничават се стари/нови): Семейство; Горски, диви, водни животни и  домашни животни и птици; Катерица

 

Умения : Наблюдава се от тестовити постижения пропуските на децата с цел изграждане на индивидуални подходи и планове за развитие.

 

 

 Вид на урока: Тест и   Групов метод.

Методи: Разделя се класа на групи.

1Група за тест.

2Група за рисуване

3Група за подготовка тест Околен свят

4Група спортист-след като са минали през поне 2 от групител

5Работа по  помощните материали

 

Самостоятелна работа: Рисуването е самостоятелно

 

Дидактически средства:

Учебник по БЕЛ-тест от стр.4 до стр.7-водене на записки за формиране на точките получени от ученика.

Три листа хартия по-голям формат.

Моливи

Животни-живеещи в гората, джунглата, водата и в двора

 Очертания на Катерица-за рисуване.

Килимче или одеало-за сядане в кръг за разказ.

ХОД НА УРОКА .

Поздравяване с Добро утро. Очакване да отговорят децата със същото.

 Загрявка на ръце

Организационен момент:

Предварително не може да се определи кое дете  ще бъде тестувано. Според начина на отговаряне при поздрава „Добро утро“-може да се определи дали детето е готово за тест по БЕЛ.

Въпос на учителя:  Кой иска да си разказваме по картинка?

Наблюдават се желаещите. Подканят се да седнат на килимчето и да чакат с учебника в ръка.

Другите деца се питат какво искат Игра с животни или да рисуват.

Разпределят се в групи.

Може да е необходим Асистент за наблюдение на групите и ротацията на децата в групите.

Проверка и оценка на знанията и уменията на учениците : Изполва се теста от учубника по БЕЛ.

Водене на записки от учителя.

Преход към новата тема.

Да видим кой до къде е стигнал в Помощната тетрадка.  Децата разглеждат. Учителят задава въпрос:  Какво ще е следващото?

Следи се децата до къде са и какви умения ще трябва да се надграждат.

 Мотивация Тема План на урока

Разпределяне на групите 1 тест, 2 животни, 3 рисувам- разпределяне на материалите и подаване на инструкции за сяка група до 5 минути за всяка.

Работа с дете по теста БЕЛ за всеки тест от 4стр. до 10стр.прибризително 15 до 20 минути.

Задават се въпроси, по теста и се следи уменията и пропуските с цел Индивидуален план за развитие в следващите уроци.

Пеблизително 10 минути работят другите деца в групите 2 и 3 и се следи за ротацията им в другите групи.

За работа в група Животни-се определят трима художника. Единият  ще нарисува къща, вторият море  и третият гора.

Оставят с в средата всички животни и се назовават и определя мястото на живеене, като картините с местата на живеене са около тях.

4 група Аз мога Мост и шпагат-децата готови с поставените задачи в групите се присъединяват.

 

 

 

 

 

Обобщение: Изисква се помощ при наблюдение на децата в играта с животни, за да се определи тяхното познание.