Знам и мога Входящ тест по БЕЛ
ЦЕЛЕВА КОНЦЕПЦИЯ НА УРОКА: Тестване входящо ниво на учениците по БЕЛ |
Цели на ниво учебна програма : Установяване нанивото - умения за разказ по картина. Подготовка за тест входящо ниво по Околен свят Разпознаване на животни и местоживеенето им Работа за финна моторика оцветяване и назоваване на Катерица с жълъд |
Цели на ниво урочна единица (тема): Аз виждам и разказвам; Аз знам това животно и знам къде жевее; Аз мога да правя мост и шпагат-физическо развитие игра.
|
Основна идея на урока: Тестване, подготовка, развитие и играя за да мога
|
Понятия (разграничават се стари/нови): Семейство; Горски, диви, водни животни и домашни животни и птици; Катерица
|
Умения : Наблюдава се от тестовити постижения пропуските на децата с цел изграждане на индивидуални подходи и планове за развитие.
|
Вид на урока: Тест и Групов метод. |
Методи: Разделя се класа на групи. 1Група за тест. 2Група за рисуване 3Група за подготовка тест Околен свят 4Група спортист-след като са минали през поне 2 от групител 5Работа по помощните материали
|
Самостоятелна работа: Рисуването е самостоятелно
|
Дидактически средства: Учебник по БЕЛ-тест от стр.4 до стр.7-водене на записки за формиране на точките получени от ученика. Три листа хартия по-голям формат. Моливи Животни-живеещи в гората, джунглата, водата и в двора Очертания на Катерица-за рисуване. Килимче или одеало-за сядане в кръг за разказ. |
ХОД НА УРОКА . Поздравяване с Добро утро. Очакване да отговорят децата със същото. Загрявка на ръце |
Организационен момент: Предварително не може да се определи кое дете ще бъде тестувано. Според начина на отговаряне при поздрава „Добро утро“-може да се определи дали детето е готово за тест по БЕЛ. Въпос на учителя: Кой иска да си разказваме по картинка? Наблюдават се желаещите. Подканят се да седнат на килимчето и да чакат с учебника в ръка. Другите деца се питат какво искат Игра с животни или да рисуват. Разпределят се в групи. Може да е необходим Асистент за наблюдение на групите и ротацията на децата в групите. |
Проверка и оценка на знанията и уменията на учениците : Изполва се теста от учубника по БЕЛ. Водене на записки от учителя. |
Преход към новата тема. Да видим кой до къде е стигнал в Помощната тетрадка. Децата разглеждат. Учителят задава въпрос: Какво ще е следващото? Следи се децата до къде са и какви умения ще трябва да се надграждат. |
Мотивация Тема План на урока Разпределяне на групите 1 тест, 2 животни, 3 рисувам- разпределяне на материалите и подаване на инструкции за сяка група до 5 минути за всяка. Работа с дете по теста БЕЛ за всеки тест от 4стр. до 10стр.прибризително 15 до 20 минути. Задават се въпроси, по теста и се следи уменията и пропуските с цел Индивидуален план за развитие в следващите уроци. Пеблизително 10 минути работят другите деца в групите 2 и 3 и се следи за ротацията им в другите групи. За работа в група Животни-се определят трима художника. Единият ще нарисува къща, вторият море и третият гора. Оставят с в средата всички животни и се назовават и определя мястото на живеене, като картините с местата на живеене са около тях. 4 група Аз мога Мост и шпагат-децата готови с поставените задачи в групите се присъединяват.
|
Обобщение: Изисква се помощ при наблюдение на децата в играта с животни, за да се определи тяхното познание.
|