ТЕМА НА УРОКА: Мога да разказвам за моето семейство, мога да броя и да
пиша цифри, мога да рисувам
|
ЦЕЛЕВА КОНЦЕПЦИЯ НА УРОКА: Тест БЕЛ-продължение, броене и изписване
на цифри с цел пеодоляване на огледално писане при някои от децата
|
Цели на ниво учебна програма Покриване на стандартите за 6-7 годишни по БЕЛ-разказвам по картина,
разпознавам цифри
|
Цели на ниво урочна единица
(тема): Довършване и продължение
на тестуването по БЕЛ; Изписване на цифри по шаблон; броене на точки; работа
по финна моторика
|
Основна идея на урока: Определяне на речево развитие и съставяне на план за следващ учебен ден, спрямо нивото и нуждите на
децата. Определяне на групи със спечифични нужди за изграждане и надграждане
на умения.
|
Понятия: Мама, тати, мъж, жена, баба, дядо, момче и момиче. Чете, говорят, плете,
играят. Животни, плодове. Цифри, броя и изписвам
|
Умения : Виждам и разказвам; Броя думи в изречението си;
Броя и пиша цифри; Рисувам
|
Вид на урока: По групи
|
Методи: Групи според списъка за тестване; група за
работа с цел преодоляване на огледално писане на цифри; група за работа с
Помощните материали; група за рисуване по желание /катерица, гъба,къща
–свободна тема/. Ротация на групите.
|
Самостоятелна работа: В три от групите самостоятелно.
|
Дидактически средства: Учебник за теста по БЕЛ; моливи; шаблон
с пунктирани цифри от 1 до 10; Картинки
за оцветяване и Помагалата
|
ХОД НА УРОКА : Физарядка-загрявка-проследяване на
състоянието и готовност за работа на децата.
Определяне на групи по
БЕЛ-тест; математика; Помагала; рисувам свободно. Разпределяне и подготовка. Работа с групата
по тест и наблюдение на другите групи.
|
Организационен момент
Разпределението по групи
спряма списъка за тест БЕЛ; спряма състоянието за готовност за работа се
поставя тема свободно рисуване на децата, които не искат към момента да
работят по направление. Мотивират се внимателно за включване към другите
групи.
|
Проверка и оценка на знанията
и уменията на учениците
Проверка по Тест БЕЛ;
проверка на мотивация за работа на децата, изграждане и надграждане на умения
по речево развитие, математика, финна моторика и емоционална интелигентност
-стартиране
|
Преход към новата тема.
Емоционална
интелигентност. Изграждане на положителни отношения в класа. Какво е Лъжа?
|
Мотивация Тема План на урока
Загрявка-физарядка на
открито
Разделяне на децата по
групи
Раздаване на материали
Работа с теста и децата по
списък на всяко дете се обръща индивидуално внимание и записки за пропуски и
създаване на план за работа.
Ротация на групите и
следене на работата на децата всеки да е влязъл в група математика и група
Помагала. Групата рисуване не е задължителна.
|