Сезони- Есен е

 ТЕМА НА УРОКА:

Сезони , Околен свят, Числа

ЦЕЛЕВА КОНЦЕПЦИЯ НА УРОКА:

Околен свят-работа по учебника от стр.4 до стр.5

Разпознаване на типичните промени през сезоните. Стартиране с Есента, затвърждаване на познания за цветовете на български език; Типични прояви в природата през есента; оформяне на понятие птица и ято; Цифри в цифрова редица, съдържание в числата от 0 до 10. Запознаване със знак по-голямо по-малко или равно

 Цели на ниво учебна програма: Кое животно къде живее? Кой с какво играе? Кое е излишно? Запознаване със сезоните промени през Есента. Разпознавам числа и ги редя в редица. Знам и мога да попълня пропуснатите числа. Знам кое число е по-голямо и кое е по-малко или равно.

Цели на ниво урочна единица :

Есен е; Животни и тяхното местоживеене. Затвърждаване от предишни уроци.

Основна идея на урока:

Типични прояви на природата през есента. Знам къде живеят животните. Математични умения с числата от 0 до 10

 Понятия:

Животни, познати и непознати ; Игра с различни пособия. Листа, дървета, птици, ято, различни цветове на листата. Какво можем да видим днес в този есенен ден.

Умения .

 Определяне на излишното;  Знам къде живеят някои животни и с какво се хранят. Наблюдение на природата и създаване на картина с типичните проявления на есента.

Математически умения-числова ос, попълвам пропуснатите числа, знам по-голямо, по – малко и равно.

 

 

 Вид на урока:  Рисуване, писане на дъска и опити за разказ и отговори на въпроси

 

Методи:

Учителят пита знаете ли кой сезон е сега? Колко сезона има в България? Да нарисуваме есен. Какво има навън в парка? Учителят наблюдава и започва да показва на своя лист как се рисува Есен. Какви Цветове  са листата навън?

Работа на дъската с числата.

Самостоятелна работа:  Нямат в този ден

 

Дидактически средства: Учебник Околен свят. 4 листа заедно захванати. Моливи

И дъска с маркери за нея.

ХОД НА УРОКА

Работа с учебника. Учителят чете задачата на ученика. Ученикът  дава чрез ограждане или свързване с  линия картинката на  своя отговор.

Задават се въпроси на целият клас. Колко сезона има в България? Подават се четри листа захванати заедно и се питат : Колко листа имате? А значи имаме 4 листа на който ще нарисуваме 4те сезона. На първи лист ще нарисуваме Есента. Следва се горепосочените процедури в методи.

 

Организационен момент : На всеки ученик се обяснава и се следи отговорът с цел изработване на план за индивидуална работа. Наблюдава се познанията на децата и се насочват към правилния отговор при необходимост.

 

 

Проверка и оценка на знанията и уменията на учениците . Проверка на знанията на ученици, които на са направили тестове по БЕЛ и други рисунки с цел определяне на следващата стъпка за развитие.

 

Преход към новата тема. Кой кога е роден и какъв сезон е? Чипс не е прясна храна. Полезно и здравословно хранене.

 

 

Обобщение. Децата бързат да свършат задачите в урока и правят погрешни предположения. Дава се инструкция: „ Наострете ушите да чуете“ показват се ушите. Чете се задачата и се назовават цветовете. Ако не ги познават някои от децата се показва и се назовава цвета. Например с Оранжево оградете и се прави кръг с молива във въздуха там къде е...Например:  Българското  знаме.

 

 Домашна работа: Всяко дете да знае кой ден, кой месец, коя година е родено и кой сезон е тогава? Мама-/ име/  е родена на..... дата и месец и Тати-/име /е роден ... дата месец .