Мога да разказвам за моето семейство
ТЕМА НА УРОКА: Мога да разказвам за моето семейство, мога да броя и да пиша цифри, мога да рисувам |
ЦЕЛЕВА КОНЦЕПЦИЯ НА УРОКА: Тест БЕЛ-продължение, броене и изписване на цифри с цел пеодоляване на огледално писане при някои от децата
|
Цели на ниво учебна програма Покриване на стандартите за 6-7 годишни по БЕЛ-разказвам по картина, разпознавам цифри |
Цели на ниво урочна единица (тема): Довършване и продължение на тестуването по БЕЛ; Изписване на цифри по шаблон; броене на точки; работа по финна моторика
|
Основна идея на урока: Определяне на речево развитие и съставяне на план за следващ учебен ден, спрямо нивото и нуждите на децата. Определяне на групи със спечифични нужди за изграждане и надграждане на умения.
|
Понятия: Мама, тати, мъж, жена, баба, дядо, момче и момиче. Чете, говорят, плете, играят. Животни, плодове. Цифри, броя и изписвам
|
Умения : Виждам и разказвам; Броя думи в изречението си; Броя и пиша цифри; Рисувам
|
Вид на урока: По групи
|
Методи: Групи според списъка за тестване; група за работа с цел преодоляване на огледално писане на цифри; група за работа с Помощните материали; група за рисуване по желание /катерица, гъба,къща –свободна тема/. Ротация на групите.
|
Самостоятелна работа: В три от групите самостоятелно.
|
Дидактически средства: Учебник за теста по БЕЛ; моливи; шаблон с пунктирани цифри от 1 до 10; Картинки за оцветяване и Помагалата |
ХОД НА УРОКА : Физарядка-загрявка-проследяване на състоянието и готовност за работа на децата. Определяне на групи по БЕЛ-тест; математика; Помагала; рисувам свободно. Разпределяне и подготовка. Работа с групата по тест и наблюдение на другите групи. |
Организационен момент Разпределението по групи спряма списъка за тест БЕЛ; спряма състоянието за готовност за работа се поставя тема свободно рисуване на децата, които не искат към момента да работят по направление. Мотивират се внимателно за включване към другите групи.
|
Проверка и оценка на знанията и уменията на учениците Проверка по Тест БЕЛ; проверка на мотивация за работа на децата, изграждане и надграждане на умения по речево развитие, математика, финна моторика и емоционална интелигентност -стартиране
|
Преход към новата тема. Емоционална интелигентност. Изграждане на положителни отношения в класа. Какво е Лъжа? |
Мотивация Тема План на урока Загрявка-физарядка на открито Разделяне на децата по групи Раздаване на материали Работа с теста и децата по списък на всяко дете се обръща индивидуално внимание и записки за пропуски и създаване на план за работа. Ротация на групите и следене на работата на децата всеки да е влязъл в група математика и група Помагала. Групата рисуване не е задължителна.
|