Мога да разказвам за моето семейство

 ТЕМА НА УРОКА:  Мога да разказвам за моето семейство, мога да броя и да пиша цифри, мога да рисувам

ЦЕЛЕВА КОНЦЕПЦИЯ НА УРОКА: Тест БЕЛ-продължение, броене и изписване на цифри с цел пеодоляване на огледално писане при някои от децата

 

 Цели на ниво учебна програма Покриване на стандартите за 6-7 годишни по БЕЛ-разказвам по картина, разпознавам цифри

Цели на ниво урочна единица (тема): Довършване и продължение на тестуването по БЕЛ; Изписване на цифри по шаблон; броене на точки; работа по финна моторика

 

Основна идея на урока: Определяне на речево развитие и съставяне на план за следващ  учебен ден, спрямо нивото и нуждите на децата. Определяне на групи със спечифични нужди за изграждане и надграждане на умения.

 

 Понятия: Мама, тати, мъж, жена, баба, дядо, момче и момиче. Чете, говорят, плете, играят. Животни, плодове. Цифри, броя и изписвам

 

Умения : Виждам и разказвам; Броя думи в изречението си; Броя и пиша цифри; Рисувам

 

 Вид на урока: По групи

 

Методи: Групи според списъка за тестване; група за работа с цел преодоляване на огледално писане на цифри; група за работа с Помощните материали; група за рисуване по желание /катерица, гъба,къща –свободна тема/. Ротация на групите.

 

Самостоятелна работа:  В три от групите самостоятелно.

 

Дидактически средства: Учебник за теста по БЕЛ; моливи; шаблон с пунктирани  цифри от 1 до 10; Картинки за оцветяване и Помагалата

ХОД НА УРОКА : Физарядка-загрявка-проследяване на състоянието и готовност за работа на децата.

Определяне на групи по БЕЛ-тест; математика; Помагала; рисувам свободно.  Разпределяне и подготовка. Работа с групата по тест и наблюдение на другите групи.

Организационен момент

Разпределението по групи спряма списъка за тест БЕЛ; спряма състоянието за готовност за работа се поставя тема свободно рисуване на децата, които не искат към момента да работят по направление. Мотивират се внимателно за включване към другите групи.

 

Проверка и оценка на знанията и уменията на учениците

Проверка по Тест БЕЛ; проверка на мотивация за работа на децата, изграждане и надграждане на умения по речево развитие, математика, финна моторика и емоционална интелигентност -стартиране

 

Преход към новата тема.

Емоционална интелигентност. Изграждане на положителни отношения в класа. Какво е Лъжа?

 Мотивация Тема План на урока

Загрявка-физарядка на открито

Разделяне на децата по групи

Раздаване на материали

Работа с теста и децата по списък на всяко дете се обръща индивидуално внимание и записки за пропуски и създаване на план за работа.

Ротация на групите и следене на работата на децата всеки да е влязъл в група математика и група Помагала. Групата рисуване не е задължителна.