Буква И. Изписване на изречението : Моето име е.... Числата от 10 до 20

 ТЕМА НА УРОКА:

Буква И. Изписване на изречението : Моето име е.... Числата от 10 до 20

ЦЕЛЕВА КОНЦЕПЦИЯ НА УРОКА:

Работа по учебнините помагала-поправка. Писане с познатите букви с включване на И. Създаване на езречение.

Разпознаване на числата от 10 до 20 и назававане на бългалгарски език.  Цифри в цифрова редица,  от 10 до 20. Запознаване със единици е десетици.

 Цели на ниво учебна програма:  Разпознаване и писане на букви и цифри.

Цели на ниво урочна единица :

Разп. Затвърждаване от предишни уроциознаване на букви и изписване. Броене на български от 10 до 20. Въвеждане в понятия единици и десетици.

Основна идея на урока:

Умения за слушане на букви и писане печатно на Диктуваните букви. Въвеждане на нова буква И.

Броене на български от 10 до 20.

 Понятия:

Диктовка, букви, чувам, пиша, чета изречение. Числата от 10 до 20-еденици и десетици.

Умения .  Създаване на умения за диктовка. Слушане, писане на първо изречение на български език.

Математически умения- числата от 10-20 броя на глас; числова ос, попълвам пропуснатите числа.

Умения за приемане и ръзпознаване на пропуските в работите в Помощните материали.

 

 Вид на урока:  Индивидуална работа за посочване на допуснатите грешки в Помощната тетрадка.  Диктовка, индивидуално броене, групово броене, попълване на пропуснатите числа.

 

Методи:

Затвърждаване на познатите букви и надграждане на запаса от букви с буквата Идане и затвърждаване на числата от 10до 20. Надграждане на умения за слушане и приемане на насоките за поправка на пропуските към Помощната тетрадка.

Самостоятелна работа:  Всяко дете пише самостоятелно буквите чути и изписване на изречение.

Попълване на пропъснатите числа.

 

ХОД НА УРОКА

Работа с Помощните материали. Посочване на пропуските и насочване за поправка от децата. Учителят казва: Започваме с голяма буква. Диктува  букви на ученика. Казва стоп и разстоятие, следваща дума и  така до написването на Моето име е.. Ученикът , след инструкция на учителят прочите какво е написал и допълва своето име самостоятелно.

Броене от 1 до 10 и показване на числата до 20. Обяснява се единици и десетица. Броене на глас и попълване на пропуснатите числа от 1 до 20 в 3 типа числови редици.

 

 

Организационен момент : На всеки ученик се обяснава и се следи  реакцията по пропуските в Помощната тетрадка. Насочва се внимателно към пропуските и се стимулира ученикът да поправи пропуските. Диктовка писане на букви.

 

 

Проверка и оценка на знанията и уменията на учениците . Проверка на знанията на учениците без оценка, а с посочване на пропуските и стимулиране сами да си направят поправката.

 

Преход към новата тема. И и други  гласни от българският език.

 

 

Обобщение.  Съдаване на наблюдателност и умения за слушане и изпълняване на инструкции.

 

 Домашна работа: Научаване на изуст-коледно стихче на български език.