Буква И. Изписване на изречението : Моето име е.... Числата от 10 до 20
ТЕМА НА УРОКА: Буква И. Изписване на изречението : Моето име е.... Числата от 10 до 20 |
ЦЕЛЕВА КОНЦЕПЦИЯ НА УРОКА: Работа по учебнините помагала-поправка. Писане с познатите букви с включване на И. Създаване на езречение. Разпознаване на числата от 10 до 20 и назававане на бългалгарски език. Цифри в цифрова редица, от 10 до 20. Запознаване със единици е десетици. |
Цели на ниво учебна програма: Разпознаване и писане на букви и цифри. |
Цели на ниво урочна единица : Разп. Затвърждаване от предишни уроциознаване на букви и изписване. Броене на български от 10 до 20. Въвеждане в понятия единици и десетици. |
Основна идея на урока: Умения за слушане на букви и писане печатно на Диктуваните букви. Въвеждане на нова буква И. Броене на български от 10 до 20. |
Понятия: Диктовка, букви, чувам, пиша, чета изречение. Числата от 10 до 20-еденици и десетици. |
Умения . Създаване на умения за диктовка. Слушане, писане на първо изречение на български език. Математически умения- числата от 10-20 броя на глас; числова ос, попълвам пропуснатите числа. Умения за приемане и ръзпознаване на пропуските в работите в Помощните материали.
|
Вид на урока: Индивидуална работа за посочване на допуснатите грешки в Помощната тетрадка. Диктовка, индивидуално броене, групово броене, попълване на пропуснатите числа.
|
Методи: Затвърждаване на познатите букви и надграждане на запаса от букви с буквата Идане и затвърждаване на числата от 10до 20. Надграждане на умения за слушане и приемане на насоките за поправка на пропуските към Помощната тетрадка. |
Самостоятелна работа: Всяко дете пише самостоятелно буквите чути и изписване на изречение. Попълване на пропъснатите числа.
|
ХОД НА УРОКА Работа с Помощните материали. Посочване на пропуските и насочване за поправка от децата. Учителят казва: Започваме с голяма буква. Диктува букви на ученика. Казва стоп и разстоятие, следваща дума и така до написването на Моето име е.. Ученикът , след инструкция на учителят прочите какво е написал и допълва своето име самостоятелно. Броене от 1 до 10 и показване на числата до 20. Обяснява се единици и десетица. Броене на глас и попълване на пропуснатите числа от 1 до 20 в 3 типа числови редици.
|
Организационен момент : На всеки ученик се обяснава и се следи реакцията по пропуските в Помощната тетрадка. Насочва се внимателно към пропуските и се стимулира ученикът да поправи пропуските. Диктовка писане на букви.
|
Проверка и оценка на знанията и уменията на учениците . Проверка на знанията на учениците без оценка, а с посочване на пропуските и стимулиране сами да си направят поправката.
|
Преход към новата тема. И и други гласни от българският език.
|
|
Обобщение. Съдаване на наблюдателност и умения за слушане и изпълняване на инструкции.
|
Домашна работа: Научаване на изуст-коледно стихче на български език. |
|