Аз рецитирам. Създаване на коледна играчки. Разговор тип Седянка- Тема храни и типични български гозби.

ЦЕЛЕВА КОНЦЕПЦИЯ НА УРОКА:

Умения за запаметяване и демонстриране на запаметеното стихче. Оцветявам, сгъвам, нагъвам, лепя и изрязвам. Познавам храни от различни страни Италия и България. Сценка за Коледа.

 Цели на ниво учебна програма :эПаметови способности, и демонстрация на умения за възпроизвеждане на запомнен текст. Моторни умения и създаване на цялостен завършен модел от хартия. Водене на разговор на български и разпознаване на бългалски храни –Баница и Мусака; и италянска-пица; видове пици и тестени изделя-раста, спагети и назоваване на български Паста –Юфка. Умения за ролеви игри.

Цели на ниво урочна единица: Повтаряне, запаметяване и възпроизвеждане.  Аз творя.

Аз знам българска храна и италиянска. Ролеви игри-сценка.

Основна идея на урока: Речеви умения, рецитиране , моторика, познания за кулинария, ролеви игри-сценка.

 

 Понятия : Оцветявам, изрязвам, нагъвам, лепя, рецитирам, видове храни-Баница, Мусака, Пици, Спагети, Паста и Юфка; Ролеви игри-сценка

 

Умения: Повтарям, запаметявам, рецитирам. Непринуден разговор за храни и разпознаване на част от национални  храни България и Италия. Сценка

 

 

ХОД НА УРОКА :  Обяснение на сценария за празника- повтаряне на стихчетата, репетиция. Изработване на коледни украси и водене на непринудени разговори за храни. Учителят задава  въпроси, с които да провокира интерес за включване на всички деца в разговора. Първоначално учителят пита някого от групата, който е в добро емоционално състояние: Какво обичаш да си похапваш с мама и тате? В зависимост от отговора се насочва разговорът към произход на храната и свързване с българската кухня.  Репетиция за коледно тържество.

Преход към новата тема. Празник, рецитал, сценка, танци, коледни украси. Сценично поведение. Храна и здравословен начин на живот.