Пресичам безопасно

 ТЕМА НА УРОКА:  Улица, училище, светофар; Аз разпознавам букви по картинки, Аз чета и пиша: Кака, тате, мама и домат

 

ЦЕЛЕВА КОНЦЕПЦИЯ НА УРОКА: Разпознаване на правилата за безопасно пресичане, работа с форми правоъгълник и кръг, затвърждаване на цветове на български език

 

 Цели на ниво учебна програма  : Слушане на песен с  разбиране и опит за повтаряне на запаметеното; следване на инструкции за рисуване на сфетофар с разпознаване и рисуване на правоъгълници и кръгове в съответните цветове; Стартиране на разпознаване на българските букви, работа с К, А, Т,  Е , М и Д

Цели на ниво урочна единица : Аз играя и пресичам безопасно; Разпознавам букви, пиша печатно  и чета

 

Основна идея на урока: Запаметяване, разбиране, следване на инструкции, разпознаване и сравнение на букви и геометрични фигури-правоъгълник и кръг

 

 Понятия : Светофар- рисувам , разбирам и се опитвам да  запомня песен на български за светофара, букви, пиша и чета

 

Умения : Памет, разпознаване и сравнение, пиша , чета и рисувам геометрични фигури

 

 

Методи:  Слушане на песен, два пъти. Задаване на въпроси по песента. Опит да запеем песента.

Иструкции за  рисуване на сфетофар със стойка и основа и съответните цветове; Гледане на презентация за бъггарските букви и назоваването им

 

Самостоятелна работа:  Рисуване- по инструкция от учителя, писане на букви и четене 

 

 Литература: - за учителя (научна/ методическа) - за ученика –Песен за Светофара-от ютуб

 

 

ХОД НА УРОКА : Слушане на песен за светофара, опити за запомняне на песента само от два пъти слушане.  Рисуване на светофар по инструкции на учителя. Направете правоъгълник в средата на листа, под него нарисувайте друг правоъгълник, но по-тесен и по-дълъг, отдолу направете кръг за основа да не падне светофара. Сега в първият голям правоъгълник направете 3 кръга еднакво голями. Първият кръг ще го оцветим-мълчание и задаване на въпрос: Какъв цвят беше първият кръг на светофара от клипа на песента?   Така нека оцветим и вторият кръг в цвят-пак учителят мълчи за малко и задава въпрос: Вторият кръг на светофара е в цвят? Така стигнахме и до третият цвят, който е?

Оставят се децата по желание да направят и други елементи като пешеходна пътека и знак.

Гледане на презентация и разпознаване на буквите.

Учителят използва букви К,А,Т,Е, М и Д- за да създаде думи КАКА-Учителят пита буква по буква и пита: Какво прочете? После задава въпроса: Ти имаш ли кака? Стимулация за разговор на български и създаване на уверост в българските ученици за успешни и четящи български език.

После само четат Мама и Тате. Писане на кака, мама и тате.

Въвеждане към следваща тема Плодове и зеленчуци се изписва Домат и децата четат буква по буква.

Работа по учебните тетрадки по БЕЛ- стимулиране за ползване на повече думи в разказа по картинка.

Организационен момент . При добро разбиране на песента на български език, децата лесно запомнят и отговарят бързо на въпросите или дори повреме на мълчанието на учителя. Децата, който не разбират всичко се досещат или запаметяват от клипа на песента частично.

На децата, който не знаят много думи или не ползват все още български учителят казва изречения и ученикът се стимулира да повтаря. В учебната тетрадка се запълват квадратчета с броя на думите, който ученикът  е повторил след учителя.  Стимулиране

 

 

Проверка и оценка на знанията и уменията на учениците :

В деня се проведе запитване по домашните.

 

Преход към новата тема. Плодове и зеленчуци- Домат;  Укулеле и  Тромпет - разпознаване на музикални иструменти.

 

Обобщение: Предварително се стимулират децата за желание да пишат и четат на български език.

 

 Домашна работа: Повторение:  Дата месец и година на раждане на ученика и дата и месец на родителите.

Целта е да можем в училища да научим месеците и в кой сезон е съответният месец и цифрите. Покриване на стандартите за развите за 6 годишни деца.


Last modified: Wednesday, 1 November 2023, 12:14 PM