Отивам на пазар, да си купя плодове и зеленчуци
ЦЕЛЕВА КОНЦЕПЦИЯ НА УРОКА: Разпознаване на плодове и зеленчуци на български език; Умения за пазаруване-броене на стотинки до 10; Рисуване на плодове и ваза; Изписване на буквите А, Б и В; Народни будители
|
Цели на ниво учебна програма: Разговор между клиент и продавач. Разпознаване на професия Продавач. Броене до 10. Разпознаване и назоваване на плодове и зеленчуци на български език. Определяне на малко и голямо Доматче, Картофче и малка и голяма- Гъба. Изписване на букви и работа за финната моторика чрез рисуване. Умения за изработване на картичка и опит за запаметяване на В. Априлов, Хр. Ботев и Васил Левски |
Цели на ниво урочна единица : Разпознавам, назовавам, броя, рисувам, запаметявам
|
Основна идея на урока: Създаване на паметови следи за изграждане на когниции, чрез виждане, пипане и активиране на вкусови рецептори. На Пазар-разпознаване на плодовее и зеленчуци; роли- продавач и клиент; купувам, плащам чрез броене на стотинки; Рисувам плодове и назовавам буквата с която започва |
Понятия (разграничават се стари/нови): Плодове и зеленчуци, пари, пазар, клиент, продавач, букви; Български будители
|
Умения: Разпознавам, назовавам, определям, броя, рисувам, запаметявам |
Вид на урока : Играя, пипам, вкусвам и се уча да рисувам и пиша
|
Методи: Създаване на щанд с плодове и зеленчуци. Избира се продавач, раздават се стотинки на децата и се обяснява. Деца това са вашите парички, с които можете да закупите плодове или зеленчуци по ваше желание. |
Самостоятелната работа : Децата самостоятелно избират плод или зеленчук и броят стотинки според цената. Децата рисуват самостоятелно Ананас , Банан чрез наблюдение. Рисуват Ваза като следват модел от учителя. Пишат А,Б и В като се опитват да следват редовете
|
ХОД НА УРОКА : Учителят създава щанд с плодове и зеленчуци, избира продавач и представя на групата нейната роля Продавач, раздава стотинки на децата и се обяснява: Деца това са вашите парички, с които можете да закупите плодове или зеленчуци по ваше желание от щанда. Учениците един по един отиват на щанда. Учителят подава реплики: Добър ден. Очаква се от ученикът да отговори: Добър ден Учителят първоначално помага на продавача: Какво ще си купите? Какво искате да опитате и да си купите? Клиентът /ученик: Посочва плод или зеленчук или го назовава Учителят пита: Знаеш ли как се казва на български? Ако не знае ученикът, учителят му казва и го подканя да повтори названието на плода или зеленчука. Учителят казва: Добре този плод или зеленчук струва 7 стотинки. Моля, преброй и дай на продавачката седем стотинки. Ученикът изброява и подава стотинките. Продавача проверява по инстукция на Учителя: Преброй и ти да провериш дали са точни паричките. Ученикът продавач брой и казва дали отговаря броя на стотинките на цената. Учителят помага на продавача с реплика, която да повтори: Моля заповядайте. Ученикът / Клиент се насочва от учителя да благодари: Благодаря или Мерси- в зависимост от нуждите и артикулационните способности на ученикът. По време на пазаруването Учителят пита като посочва друг плод или зеленчук: Знаеш ли как се казва това на български? Ученикът отговаря ако знае, ако не знае Учителят му помага и го иструктира да повтори названието на плода или зеленчука. Учителят: Можеш ли да ми покажеш малък/голям Домат/Каргоф или малка /голяма гъба Така всички деца си купуват плодове или заленчуци по избор и преминават диалога. Учителят взима всеки останал плод и зеленчук, за да го назове и инстуктира да се повтори от групата. Обяснява за картофа. От картофа сеправи чипс, пюре. Децата се очаква да го свържат с Марка чипс или с „ Fish and chips“- на английски език. Използа се плод Ананас и се дава инструкция- Хайде да нарисуваме Ананас. Раздават се листове с редове. Децата рисуват Ананаса. Учителят пита: С коя буква започва Ананас? Децата разпознават А. Учителят пише на всяко дете буква А-печатно или ръкописно, в зависимост от индивидуалното развитие на ученикът. Обяснява да се следва реда за изписване на буките. Така и с Банан за Б. Рисуване чрез наблюдение. За В учителят показва как се рисува и ученикът прави свой опит за рисуване на ваза и изписване на буква В по модел. На по-малките деца в групата се изписват буквите с пунктир по целият ред. Картичка. Децата избират цвят на картон за основа. Учителят подава картинка с образ на Васил Априлов и казва- Този човек се казва Васил Априлов. Така се казва нашето българско училище. |
Организационен момен т : Асистент помага в подреждане и нарязване на някои плодове и зеленчуци. Води свободен разговор с учениците, които искат допълнително хапване на плодове или зеленчуци. Да не се задържа много щанда с плодовете и зеленчуците, тъй като Асистента ще е по-нужен за другите дейности . Може да се оставят по чиновете плодове за децата. Докато пишат букви да си похапват.
|
Проверка и оценка на знанията и уменията на учениците : Проверка на знанията им за плодовете и зеленчуците и определяне на голямо и малко.
|
Преход към новата тема. Продавач-Професии
|