Отивам на пазар, да си купя плодове и зеленчуци

ЦЕЛЕВА КОНЦЕПЦИЯ НА УРОКА:  Разпознаване на плодове и зеленчуци на български език;  Умения за пазаруване-броене на стотинки до 10; Рисуване на плодове и ваза; Изписване на буквите А, Б и В; Народни будители

 

 Цели на ниво учебна програма:  Разговор между клиент и продавач. Разпознаване на професия Продавач. Броене до 10. Разпознаване и назоваване на плодове и зеленчуци на български език.  Определяне на малко и голямо Доматче, Картофче и малка и голяма- Гъба. Изписване на букви и работа за финната моторика чрез рисуване. Умения за изработване на картичка и опит за запаметяване на В. Априлов, Хр. Ботев и Васил Левски

Цели на ниво урочна единица : Разпознавам, назовавам, броя, рисувам, запаметявам

 

Основна идея на урока:

Създаване на паметови следи за изграждане на когниции, чрез виждане, пипане и активиране на вкусови рецептори.  На Пазар-разпознаване на плодовее и зеленчуци;  роли- продавач и клиент; купувам, плащам чрез броене на стотинки; Рисувам плодове и назовавам буквата с която започва

 Понятия (разграничават се стари/нови):  Плодове и зеленчуци, пари, пазар, клиент, продавач, букви; Български будители

 

Умения:

Разпознавам, назовавам, определям, броя, рисувам, запаметявам

 Вид на урока : Играя, пипам, вкусвам и се уча да рисувам и пиша

 

Методи:

  Създаване на щанд с плодове и зеленчуци.  Избира се продавач, раздават се стотинки на децата и се обяснява. Деца това са вашите парички, с които можете да закупите плодове или зеленчуци по ваше желание.

Самостоятелната  работа :  Децата самостоятелно избират плод или зеленчук и броят стотинки според цената. Децата рисуват самостоятелно Ананас , Банан чрез наблюдение. Рисуват Ваза като следват модел от учителя. Пишат А,Б и В като се опитват да следват редовете

 

ХОД НА УРОКА : Учителят  създава  щанд с плодове и зеленчуци,  избира  продавач и представя на групата нейната роля Продавач, раздава стотинки на децата и се обяснява: Деца това са вашите парички, с които можете да закупите плодове или зеленчуци по ваше желание от щанда. Учениците един по един отиват на щанда.

Учителят подава реплики:  Добър ден.

Очаква се от ученикът да отговори: Добър ден

Учителят първоначално помага на продавача: Какво ще си купите? Какво искате да опитате и да си купите?

Клиентът /ученик:  Посочва плод или зеленчук или го назовава

Учителят пита:  Знаеш ли как се казва на български? Ако не знае ученикът, учителят му казва и го подканя да повтори названието на плода или зеленчука.

Учителят казва: Добре този плод или зеленчук струва 7 стотинки. Моля, преброй и дай на продавачката седем стотинки.

Ученикът изброява и подава стотинките. Продавача проверява по инстукция на Учителя: Преброй и ти да провериш дали са точни паричките. Ученикът продавач брой и казва дали отговаря броя на стотинките на цената.

Учителят помага на продавача с реплика, която да повтори: Моля заповядайте.

Ученикът / Клиент се насочва от учителя да благодари: Благодаря или Мерси- в зависимост от нуждите и артикулационните способности на ученикът.

По време на пазаруването Учителят пита като посочва друг плод или зеленчук: Знаеш ли как се казва това на български?

Ученикът отговаря ако знае, ако не знае Учителят му помага и го иструктира да повтори названието на плода или зеленчука.

 Учителят: Можеш ли да ми покажеш малък/голям Домат/Каргоф или малка /голяма гъба

Така всички деца си купуват плодове или заленчуци по избор и преминават диалога.

Учителят взима всеки останал плод и зеленчук,  за да го назове и инстуктира да се повтори от групата. Обяснява за картофа. От картофа сеправи чипс, пюре. Децата се очаква да го свържат с Марка чипс или с „ Fish and chips“- на английски език.

Използа се плод Ананас и се дава инструкция- Хайде да нарисуваме Ананас.

Раздават се листове с редове. Децата рисуват Ананаса. Учителят пита: С коя буква започва Ананас?

Децата разпознават А.

Учителят пише на всяко дете буква А-печатно или ръкописно, в зависимост от индивидуалното развитие на ученикът. Обяснява да се следва реда за изписване на буките.

Така и с Банан за Б.

Рисуване чрез наблюдение.

За В учителят показва как се рисува и ученикът прави свой опит за рисуване на ваза и изписване на буква В по модел.

На по-малките деца в групата се изписват буквите с пунктир по целият ред.

Картичка.

Децата избират цвят на картон за основа.

Учителят подава картинка с образ на Васил Априлов и казва- Този човек се казва Васил Априлов. Така се казва нашето българско училище.

Организационен момен т : Асистент помага в подреждане и нарязване на някои плодове и зеленчуци. Води свободен разговор  с учениците, които искат допълнително хапване на плодове или зеленчуци.  Да не се задържа много щанда с плодовете и зеленчуците, тъй като Асистента ще е по-нужен за другите дейности . Може да се оставят по чиновете плодове за децата. Докато пишат букви да си похапват.

 

Проверка и оценка на знанията и уменията на учениците : Проверка на знанията им за плодовете и зеленчуците и определяне на голямо и малко.

 

Преход към новата тема.  Продавач-Професии

 


Последно модифициране: събота, 11 ноември 2023, 14:47