Облаче. Вода -за какво я използваме
ТЕМА НА УРОКА: Приказка Облаче. Вода-за какво я използваме
|
ЦЕЛЕВА КОНЦЕПЦИЯ НА УРОКА: Рисувам и следвам действията. Аз си мия зъбите, ръцете и лицето. |
Цели на ниво учебна програма : Слушам и разбирам приказка. Полезни навици. |
Цели на ниво урочна единица: Мога да рисувам докато слушам приказка. Работа в учебната тетрадка по БЕЛ.
|
Основна идея на урока: Слушане на текст с разбиране и рисуване по текст. Въвеждане в разбирането на кръговрат на водата. Ползи от водата.
|
Понятия : Облак, облаци, планина, дърво, корени, поливане, поточе, риби, море, пара и изпарение от слънцето-кръговрат на водата. Хигиенни навици-обичам водата
|
Умения : Паметови способности, разпознаване, разбиране и рисуване и писане
|
Методи: Слушане, отговаряне на въпроси, повтаряне и рисуване
|
Самостоятелна работа: Рисуват –облак и облаци, планина, дърво, поточе, рибка и море със слънце.
|
ХОД НА УРОКА . Четене на приказката. Задаване на въпроси и инструкци за рисуване след отговорите. |
Проверка и оценка на знанията и уменията на учениците –Чрез рисуването се проследява правилното позоциониране на елементите от природата. |
Преход към новата тема: Полезно и вредно. Глаголи и местоимения. Едно една-въвеждане в понятия за глаголи-лети, бързо, по-бързо , вали, мия, тичам, танцувам. Аз, ти, той, тя, то |
Мотивация Тема План на урока Четене на приказката Облаче от учебника по БЕЛ. Хайде сега да нарисуваме приказката. Задаване на въпроси Къде са облаците? Учениците отговарят-в небето. Хайде да нарисуваме едно малко облаче. Така се следва текста и децата рисуват по текста. Учителят задава въпроси на класа, за да се проследи запаметяването на действията в приказката и разбирирането за кръговрат на водата.
|
Обобщение: Едно обчлаче, две облачета. Бройни съществителни.
|