ПРОЛЕТНИ ЦВЕТЯ -Минзухар и кокиче
ТЕМА НА УРОКА: ПРОЛЕТНИ ЦВЕТЯ -Минзухар и кокиче
|
ЦЕЛЕВА КОНЦЕПЦИЯ НА УРОКА: Пея, рисувам и разпознавам |
Цели на ниво учебна програма : Разпознаване на пролетни цветя, уча текст на песен |
Цели на ниво урочна единица: Мога да пея и рисувам пролетни цвета
|
Основна идея на урока: Разпознаване на пролетни цветя минзухар и кокиче, научаване на кратък текст с разбиране и рисуване по текста на песента.
|
Понятия : Братче и сестриче, гора, пътечка, минзухар, кокиче, с любов ще дадря на мама
|
Умения : Паметови способности, разпознаване, разбиране и рисуване
|
Методи: Слушане, отговаряне на въпроси, повтаряне и рисуване
|
Самостоятелна работа: Рисуват момче и момиче-за братче и сестриче
|
ХОД НА УРОКА Пускане на песента Минзухар. Задаване на въпроси по текста. Кой има брат и кой има сестра? Какво трябва да нарисуваме за братче и сетриче? Какво означава гора? Какво означава пътечка? Показване на минзухар и кокиче. Напътствия за опорни точки за разпознаването на цветята и начин за рисуване. |
Проверка и оценка на знанията и уменията на учениците –Чрез рисуването на братче и сестриче се проверяват уменията и знанията за рисуване на човешка фигура.
|
Преход към новата тема. Рисувам по тема и текст. Подготовка за празник и рисуване на приказка.
|
Мотивация Тема План на урока Пускане на песента Минзухар- един път. Втори път със спиране и задаване на въпроси по текста. Кой има брат и кой има сестра? Какво трябва да нарисуваме за братче и сетриче? Учениците трябва да отговорят-момче и момиче. Какво означава гора? Какво има в гората? Учениците би трябвало да оговорят –дървета, цветя, животни и т.н.. Какво означава пътечка? Очакван отговор-място по което може да вървим. Показване на минзухар и кокиче. Напътствия за опорни точки за разпознаването на цветята и начин за рисуване.
|
Обобщение: Пеенето и следването на текста чрез рисуване на песента създава умения за разпознаване на съдържанието на текста и развитие на памет и моторика, а също така и артикулационни подобрения при изговарянето на български език.
|
Домашна работа: Две песни: Теменужка и Усмивка/дадени в групата по месенджър/ |