Разпознаване на гласните букви в българския език. Изграждане на наблюдателност. Назовавам картинки и разпознавам гласни и техният брои.

 Цели на ниво учебна програма :  Разпознаване на  гласните букви в българския език. Изграждане на наблюдателност.  Назовавам картинки и разпознавам гласни и техният брои. Опити за изписване и четене на  цяла дума.

Цели на ниво урочна единица: Мога да откривам гласни, мога да пиша букви

Основна идея на урока: Използване на материали за надграждане на умения за наблюдателност, концентрация  и разговори  по български език.

 Понятия : Назовавам,  изписвам, чета, броя гласни в думите

Умения : Концентрация, наблюдение:, Моторни способности- пиша. Разпознавам, запомням

 

Методи: Работа с материали

Самостоятелна работа:  Назоваване, показване, писане и броене

ХОД НА УРОКА .Децата се разделят на групи. Работа с материалите за 3 групи. Плодове, зеленчуци; разпознаване и назоваване на първи букви;2 Повтарям и опит за запаметяване на гласни;3  Пиша четри и пет буквени думи и числата с букви; разпознавам  гласните в думите и броя.

Проследява се всяко дете дали е работило с материалите и се работи с него. Плодове: круша, киви, лимон, череша, банан, грозде и слива.  Първите букви и опити за повтаряне и назоваване на плодовете.

Лист с изписани грасни и легенда с чвят за всяка гласна. Задача на ученика да открият съответната гласна и да я оградят със съответният цвят от легендата.

Нарисувани: Елха, кокиче, и др. Има празни квадратчета и се изписва наименованието. Броят се гласните и се изписва броят с цифри.

Нарисувани: 1,2,3,4,5 до тях квадратчета с броя на буквите за числата-търсят се гласните и се ограждат

Проверка и оценка на знанията и уменията на учениците –Определя се степентта на знания –чрез назоваването на плодове и зеленчуци на български.

Преход към новата тема:  Пиша и говоря на български. Пея песента „ Мила мамо мамо“ и Минзухар

 Мотивация Тема План на урока

Наблюдение, разпознаване и умение за писане и четене.

Децата се разделят в три групи и се прави ротация, като всяко дете да участва и в трите групи.

Обобщение: Наблюдение за децата които  не разпознават зеленчуци и плодове както на български така и на английски.


Последно модифициране: неделя, 17 март 2024, 21:25