Разпознаване на гласните букви в българския език. Изграждане на наблюдателност. Назовавам картинки и разпознавам гласни и техният брои.
Цели на ниво учебна програма : Разпознаване на гласните букви в българския език. Изграждане на наблюдателност. Назовавам картинки и разпознавам гласни и техният брои. Опити за изписване и четене на цяла дума. |
Цели на ниво урочна единица: Мога да откривам гласни, мога да пиша букви |
Основна идея на урока: Използване на материали за надграждане на умения за наблюдателност, концентрация и разговори по български език. |
Понятия : Назовавам, изписвам, чета, броя гласни в думите |
Умения : Концентрация, наблюдение:, Моторни способности- пиша. Разпознавам, запомням
|
Методи: Работа с материали |
Самостоятелна работа: Назоваване, показване, писане и броене |
ХОД НА УРОКА .Децата се разделят на групи. Работа с материалите за 3 групи. Плодове, зеленчуци; разпознаване и назоваване на първи букви;2 Повтарям и опит за запаметяване на гласни;3 Пиша четри и пет буквени думи и числата с букви; разпознавам гласните в думите и броя. Проследява се всяко дете дали е работило с материалите и се работи с него. Плодове: круша, киви, лимон, череша, банан, грозде и слива. Първите букви и опити за повтаряне и назоваване на плодовете. Лист с изписани грасни и легенда с чвят за всяка гласна. Задача на ученика да открият съответната гласна и да я оградят със съответният цвят от легендата. Нарисувани: Елха, кокиче, и др. Има празни квадратчета и се изписва наименованието. Броят се гласните и се изписва броят с цифри. Нарисувани: 1,2,3,4,5 до тях квадратчета с броя на буквите за числата-търсят се гласните и се ограждат |
Проверка и оценка на знанията и уменията на учениците –Определя се степентта на знания –чрез назоваването на плодове и зеленчуци на български. |
Преход към новата тема: Пиша и говоря на български. Пея песента „ Мила мамо мамо“ и Минзухар |
Мотивация Тема План на урока Наблюдение, разпознаване и умение за писане и четене. Децата се разделят в три групи и се прави ротация, като всяко дете да участва и в трите групи. |
Обобщение: Наблюдение за децата които не разпознават зеленчуци и плодове както на български така и на английски. |